GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretim Programları ve Ders Kitapları/7110104
Dersin Adı: Öğretim Programları ve Ders Kitapları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci ilköğretim ve ortaöğretim derslerinin öğretim programlarını içerikleri ile tanır
Öğretim programlarını değerlendirir,
Ders kitabında bulunması gereken özellikleri fark eder.
Ders kitaplarını öğretim programına uygunluğu açısından değerlendirir
Bir öğretim programında bulunması gereken unsurları fark eder
Öğretim Programının amacını değerlendirir
7 Öğretim Programının felsefesini değerlendirir
Öğretim Programının vizyonunu değerlendirir
Öğretim Programının yapısını değerlendirir
Öğretim Programının değerlendirilmesini fark eder

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Temel kavramlar ve Öğretim Programları, Tanımı, İçeriği
2. Hafta  Bir Öğretim Programında Bulunması Gereken Unsurlar (Öğretim Programının Amacı, Felsefesi, Vizyonu, Yapısı, Tema/Ünite/Kazanımlar, Ölçme ve Değerlendir
3. Hafta  İlkokul derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
4. Hafta  İlkokul derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
5. Hafta  Ortaokul derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
6. Hafta  Ortaokul derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
7. Hafta  Lise derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
8. Hafta  Lise derslerinin öğretim programlarının incelenmesi
9. Hafta  Ders kitabı ve ders kitaplarında bulunması gereken özellikler
10. Hafta  İlkokul ders kitaplarının bazı kriterlere göre incelenmesi ( öğretim programına ve öğrenci düzeyine uygunluğu, bilimsellik, dil ve anlatım, görsel öğe
11. Hafta  Ortaokul ders kitaplarının bazı kriterlere göre incelenmesi (öğretim programına ve öğrenci düzeyine uygunluğu)
12. Hafta  Ortaokul ders kitaplarının bazı kriterlere göre incelenmesi (bilimsellik, dil ve anlatım, görsel öğ
13. Hafta  Lise ders kitaplarının bazı kriterlere göre incelenmesi (öğretim programına ve öğrenci düzeyine uygunluğu)
14. Hafta  Lise ders kitaplarının bazı kriterlere göre incelenmesi (bilimsellik, dil ve anlatım, görsel öğeler
15. Hafta  Öğrenciler tarafından hazırlanan ödevlerin sunumu
16. Hafta  Öğrenciler tarafından hazırlanan ödevlerin sunumu
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
7
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
12
24
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
-Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
-Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
-Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
-Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
-Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanırX
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Semra GÜVEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sguven)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sguven@gazi.edu.tr)