GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA YÖNETİMİ/5241306
Dersin Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Metehan Tolon, Yrd. Doç. Dr. Selma Kalyoncuoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/metehan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  metahan@gazi.edu.tr, selmakalyoncuoglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel pazarlama kavramlarını tanımlar ve analiz eder
Pazarlama önerilerini bilir ve analiz eder
İşletmelerin somut ve soyut çıktıları ile ilgili karar verir
Fiyatlandırmanın dayanağı olguları analiz eder ve karar verir
Ürünlerin dağıtımına ilişkin kararlar verir
İşletmelerin aracılarıyla ilişkilerinin düzenlenmesini öğrenir
Müşterilerle iletişimin yapılma yollarını bilir ve analiz eder


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama Tanımı, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
2. Hafta  Pazarlama Karması Elemanları
3. Hafta  Ürün kavramı
4. Hafta  Ürün Türleri, Ürün Boyutları, Ürün yaşam eğrisi
5. Hafta  Ambalajlama, etiketleme, marka kavramı ve yeni ürün geliştirme
6. Hafta  Fiyatlandırma kavramı
7. Hafta  Fiyatlandırma politikaları, taktikleri ve yeni ürün fiyatlandırma stratejileri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Dağıtım kavramı, dağıtım kanalı kararı
10. Hafta  Fiziksel dağıtım, dağıtım politikaları
11. Hafta  Toptancılık, toptancı türleri
12. Hafta  Perakendecilik ve perakendeci türleri
13. Hafta  Tutundurma kavramı, tutundurma bütçesini belirleme yöntemleri ve tutundurma karması elemanları
14. Hafta  Reklam ve kişisel satış faaliyetleri
15. Hafta  Pazarlama halkla ilişkileri, satış tutundurma ve doğrudan pazarlama faaliyetleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of Marketing; Philip Kotler, Gary Armstrong, 2006 Marketing Planning; Karen Beamish, Ruth Ashford,2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
1
15
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletme birimlerinde gerçekleştirilen bilişim teknoloji uygulamalarını ve sistemlerini kavrar, sistem yönetiminde etkin rol oynar.
2
İşletmede birimlerde kullanılan bilişim teknoloji ve sistemlerini bilir, sistemin işletmenin ihtiyaçlarına göre tasarlanmasını sağlar.
3
Bir bilişim sistemi için ilgili analizleri yapar, sisteme ait veri tabanının analiz, tasarım ve uygulama aşamalarındaki bütün süreçleri bilir.
4
İşletmeciliğin günümüz teknolojilerindeki güncel uygulama ve gelişmelerini yakından takip eder, uygulama becerisi edinir.
5
Alandaki güncel gelişmeleri takip eder, bunları sistemli bir şekilde başkalarına da aktarabilir.
6
Başta kendi alanı olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir.
7
Bu alanın bağlı bulunduğu disiplinler ile bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir, takım çalışmalarında bu disiplinleri ve etkileşimleri göz önünde tutar.
8
Lisans eğitimi boyunca elde etmiş olduğu yeteneklerini uzmanlık derecesinde geliştirebilir.
9
Bu alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
10
Yönetim Bilişim Sistemleri alanında akademik çalışmaları yürütebilir.