GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK SAĞLIK KAYITLARI/BESB5002
Dersin Adı: ELEKTRONİK SAĞLIK KAYITLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tıpta kayır tutma kavramını anlamak
Tıbbi kayıtların hasta, hekim ve kurum yönleriyle önemini anlamak
ESK kurgu mantığının altında yatan gerçek ihtiyaçları anlamak
ESK’ların asıl veri sağlayıcısı olarak kullanıcıyı tanımak
Kişisel veri kavramını anlamak
Kayıtların yükümlülüğü konusunda genel bilgi sahibi olmak
ESK’ların önündeki engelleri anlamak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tıpta kayıt kavramı ve tarihçe. Neden kayıt tutarız?
2. Hafta  Geleneksel kayıt sistemleri : Avantaj / Dezavantajlar
3. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemleri neden gereklidir?
4. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemlerinde terminoloji sorunu
5. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemi kurulum mantığı
6. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemi bileşenleri
7. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemiyle çalışmak
8. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemlerinde standartlar
9. Hafta   Kullanıcı yönünden Elektronik Sağlık Kayıt Sistemlerine bakış
10. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemlerinde klinik karar desteği önemi
11. Hafta  Hastane bilgi yönetim sistemleri ve Elektronik Sağlık Kayıt sistemlerine karşılaştırmalı bakış
12. Hafta  Elektronik Sağlık Kayıt Sistemleri ve Hukuksal Pencere
13. Hafta  Kişisel veri kavramı
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
6
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak Sağlık Bilişimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Sağlık Bilişimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Sağlık Bilişiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Sağlık Bilişiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Sağlık Bilişimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Sağlık Bilişimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Sağlık Bilişimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Sağlık Bilişimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Sağlık Bilişimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alırX
10
Sağlık Bilişimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Sağlık Bilişimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilirX
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).X
14
Sağlık Bilişiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Sağlık Bilişiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
16
Sağlık Bilişimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
Sağlık Bilişimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Sağlık Bilişiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Serdar KULA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kula)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kula@gazi.edu.tr)