GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AVRUPA TARİHİ-I/TAR2025
Dersin Adı: AVRUPA TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Yücekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/husnuyucekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bugünkü Avrupa’nın oluşmasını hazırlayan koşullar.
Hıristiyanlığın ortaya çıkması.
Kavimler göçünün etkileri,
İslamiyetin Akdeniz'de yayılması,
Haçlı seferleri, konularını kavramış olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersle ilgili kaynakların belirtilmesi
2. Hafta  M.Ö. 2000 civarında başlayan büyük göçleriyle Avrupa iskân haritasının oluşması
3. Hafta  Avrupa’yı hazırlayan şartlar: Roma İmparatorluğu’nun dağılma süreci; Hıristiyanlığın doğuşu, yayılması ve Kilise’nin kurumlaşmasıyla Roma İmparatorluğ
4. Hafta  Cermen göçleri ve bu Kavimler göçü sonucu kurulan Cermen devletleri
5. Hafta  İslam’ın Akdeniz dünyasındaki yayılışının gerek Avrupa tarihine gerekse Batı’nın biçimlenmesine etkisi
6. Hafta  Avrupa devletler sisteminin ana hatlarını geç safhasından itibaren belirginleştiren Frank Devleti
7. Hafta  Kilise Devleti’nin kuruluşu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Avrupa tarihinin kuzey, doğu ve güney-doğu uçları (Norman, Slav ve Bizans çevreleri)
10. Hafta  Batı Yüksek ortaçağının iki evrensel çatısı (Kutsal Roma-Alman İmparatorluğu ile Roma-Katolik Kilisesi) ve bu iki gücü temsil eden otoritelerin çatışm
11. Hafta  Yüksek ortaçağda para ekonomisinin canlanmasıyla şehirlerin güçlenmeye başlayışı; ekonomik kalkınmayla el ele giden hükümdar-şehir işbirliği
12. Hafta  Haçlı seferleri
13. Hafta  Geç ortaçağda şehirlerin siyasal güçlerinin artışı, feodal düzenin çözülmesi ve territoryal devlet aşaması üzerinden güçlenmeye başlayan ulusal krallı
14. Hafta  Fransa’da États généraux, İngiltere’de Magna Carta ve Parlamento; Yüzyıl savaşı ve bu çatışma boyunca Fransa ve İngiltere’nin bünye değişimiyle toparl
15. Hafta  Reconquista’dan birleşik krallığın kurulmasına kadar İspanya
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Pirenne, Henri, Ortaçağ Avrupa’sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi. Çev. Uygur Kocabaşoğlu, İstanbul, 1983. 2) PİRENNE, Z. H., Ortaçağ Kentleri, Çev. Ş. Karadeniz, İstanbul, 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX