GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zaman ve aktörleri arasında çözümleme gücünü kazanır.
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakıç açısı geliştirir.
Tarihi olayları ele alan kitap, makale, film, televizyon dizisi gibi çeşitli materyalleri doğru değerlendirmeyi öğrenir. Farklı görüşleri eleştirel ol
Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir.
Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır.
Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneği geliştirir.
Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır.
Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimser
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi Dersinin konusu, önemi, amacı ve tarihle ilgili kavramlar
2. Hafta  Osmanlı coğrafyası ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bulunduğu bölgenin stratejik önemi. Bu bölgeler için diğer devletlerin rekabete girmesinin sebepleri. O
3. Hafta  Osmanlı Devleti'nin kötü gidişi önlemek için aldığı tedbirler ve geleneksel politika ve uygulamaların değişme nedenleri.
4. Hafta  XX. yüzyıl başlarında Dünyanın Genel Siyasi Durumu, XX. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti'nin sosyal, siyasi ve ekonomik durumu, Trablusgarp ve Balka
5. Hafta  Birinci Dünya Savaşı'ndan önce dünyada meydana gelen gelişmeler. Osmanlı Devleti'nin ittifak arayışları, savaşa girişi, savaştığı cepheler, kayıplar
6. Hafta  Birinci Dünya savaşı sırasında İtilaf Devletlerinin yaptıkları gizli anlaşmalar ve Osmanlı topraklarının paylaşılması tasarıları. Çanakkale Deniz ve K
7. Hafta  Mondros Mütarekesi ve uygulanışı: Anadolu'nun İtilaf Devletleri tarafından işgal edilmesi, Mütareke sonrasında Omsanlı Devleti ve Anadolu'nun Durumu
8. Hafta  Anadolu'ya işgalleri desteklemek amacıyla kurulan cemiyetler. Anadolu'nun düşman işgalinden kurtarılması amacıyla kurulan cemiyetler.
9. Hafta  Milli Mücadeleye Hazırlık Dönemi; Mustafa Kemal Paşa'nın İstanbul ve Anadolu'daki faaliyetleri, Amasya Tamimi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Bal
10. Hafta  Temsil Heyetinin oluşturulması ve bundan sonraki gelişmeler, Amasya Görüşmeleri, Temsil Heyeti'nin Ankara'ya gelişi
11. Hafta  İstanbul'daki gelişmeler ve Osmanlı Mebusan Meclisi'nin toplanması, Misak-ı Milli kararlarının alınması ve sonuçları, İsntabul'un işgal edilmesi,
12. Hafta   İstanbul'daki gelişmeler ve Osmanlı Mebusan Meclisi'nin toplanması, Misak-ı Milli kararlarının alınması ve sonuçları, İsntabul'un işgal edilmesi,
13. Hafta  TBMM hükümetinin kurulması, siyasi, toplumsal ve askeri gelişmeler, TBMM'ye yönelik olarak çıkarılan ayaklanmalar.
14. Hafta  TBMM hükümetinin kurulması, siyasi, toplumsal ve askeri gelişmeler, TBMM'ye yönelik olarak çıkarılan ayaklanmalar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik, matematik ve fen konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi edinip, Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme.
2
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme.
3
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda, Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir sistemi, süreci veya ürünü, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme.
4
Mühendislik çözümlerini, tasarımın niteliğine göre, güvenlik, dayanıklılık, uyarlanabilirlik, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik gibi öğeleri içeren gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında değerlendirebilme.
5
Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için benzetim (simülasyon) veya deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi. Sanayinin ihtiyaç duyduğu gerçek problemler için verileri çözümleme becerisi.
6
Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.
7
Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8
Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme. En az bir yabancı dili mesleği için etkin biçimde kullanabilme.
9
Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; iş hayatında girişimcilik, yenilikçilik v.b. yaklaşımların önemini kavrama becerisi.
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak yeniliklere açık olma bilinci ile kendini yenileme becerisi.
11
Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olma.
12
Özgüven, zorluklardan yılmama, kararlılık, sabır gibi kişilik özelliklerinin geliştirilmesi.
13
Çağımızın sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunları hakkında farkındalık ve mühendislik mesleğini bu farkındalığın getirdiği sorumluluk bilinci ile gerçekleştirme.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğrt. Gör. Dr. Arif Sarı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/arif.sari)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arif.sari@gazi.edu.tr)