GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Mekanizmalar (TMS 3)/OM 386
Dersin Adı: Mekanizmalar (TMS 3)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Endüstriyel ürünlerde yer alan mekanizmaları tanıyabilmek.
Mekanizmaların analizini yapabilmek.
İhtiyaca uygun mekanizma tasarlayabilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mekanizmaya giriş
2. Hafta  Bağlantılar: Dört çubuklu mafsal, kayıcı krank mekanizması, Scotch-yoke mekanizması, çabuk geri dönüş mekanizması, Toggle mekanizması, Oldham mekanizm
3. Hafta  Bağlantılar: Hooke kaplini, pantograf, hazne içinde dönen elemanlar, sabit hızlı üniversal mafsallar
4. Hafta  Duraklamalı hareket mekanizmaları: Cenova tekerleği, mandallı dişili (ratchet) mekanizması, duralamalı dişli mekanizmaları, kurtulmalar
5. Hafta  Kamlar: Radyal iticili disk kamlar, salınım iticili disk kamlar, pozitif geri dönüşlü kamlar, silindirik kam, ters kamlar
6. Hafta  İtici hareket tipleri, kam üretimi, analitik kam tasarımı, radyal düz yüzeyli iticili disk kam, radyal masuralı iticili disk kam
7. Hafta  Düz dişliler, envolut düz dişlilere giriş, envolutmetre, düz dişli detayları, envolut hareketin karakteristikleri, envolut dişlilerde sıkışma
8. Hafta  ARA SINAV; Standard olmayan düz dişliler
9. Hafta  Konik, helisel ve kurt dişliler: helis dişlilerin teorisi
10. Hafta  Dişli dizileri: planet dişli dizileri ve uygulamaları
11. Hafta  Hesap mekanizmaları, entegrasyonu, karesi, karekökleri ve çarpımların karekökü, hesap kamları ve dişlileri
12. Hafta  Senteze giriş, doğruluk noktalarının yerleştirme aralıkları
13. Hafta  Dört çubuklu mafsal bağlantısının anlık açısal hız ve ivme değerleri için tasarımı, Dört çubuklu mafsal bağlantısının fonksiyon jeneratörü olarak tasa
14. Hafta  Mekanizmaların otomotiv uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ulvi ŞEKER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/useker)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (useker@gazi.edu.tr)