GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dinamik/OM 212
Dersin Adı: Dinamik
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Parçacık ve katı cismin hareketinin kinematik ilişkilerini elde edebilirler.
Newton hareket yasasını kullanarak hareket denklemlerini ütretebilirler.
İş-enerji prensibini uygulayabilirler.
Elde ettikleri bilgileri mühendislik problemlerine uygulayabilirler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze anlatım
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dinamiğin konuları, dinamikle ilgili kavramlar, birim sistemi ve boyut analizi, temel yasalar, doğrusal harekette ivme ve hızın yol-zaman ilişkisinden
2. Hafta  Sabit ivmeli doğrusal harakette kinematik ilişkiler ve uygulamaları
3. Hafta  Birbiri ile bağımlı ve bağımsız doğrusal hareket yapan noktasal cisimlerin kinematik ilişkileri.
4. Hafta  Kartezyen koordinat sisteminde çok boyutlu hareketin vektör fonksiyonları ile tanımı, vektör fonksiyonlarının türev kuralları, kartezyen koordinat sis
5. Hafta  Teğet ve dik eksenden oluşan koordinat sisteminde kinematik bağıntılar, birim vektörlerin tanımlanması ve kertezyan birim vektörleri ile ilişkisi.
6. Hafta  Dairesel koordinat sisteminde kinematik bağıntılar ve birim vektörler, kertezyan birim vektörleri ile ilişkisi, merkezcil ivme ve Coriolis ivmesi
7. Hafta  Silindirik koordinat sisteminde kinematik ilişkiler, birim vektörler ve kartezyen birim vektörleri ile ilişkisi
8. Hafta  Ara sınav, Küresel koordinat sisteminde kinematik bağıntılar, birim ventörler ve kartezyen birim vektörleri ile ilişkisi.
9. Hafta  Potansiyel Enerji
10. Hafta  Üç boyutlu dönme hareketinin vektörel tanımı, hız ve ivme vektörleri
11. Hafta  Kütle atalet momenti
12. Hafta  Noktasal Cisimlerin Kinetiği
13. Hafta  Rijit Cisimlerin Kinetiği
14. Hafta  Potansiyel ve kinetik enerji, Hareket denklemlerinin türetilmesinde enerji denkliğinin kullanılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
11
1
11
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
15
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Halit KARABULUT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/halitk)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (halitk@gazi.edu.tr)