GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TERMODİNAMİK-I/OM-293
Dersin Adı: TERMODİNAMİK-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Serdar YÜCESU, Yrd. Doç. Dr. Tolga TOPGÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yucesu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/topgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   yucesu@gazi.edu.tr, topgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler saf madde ve ideal gazların hal değişimi ile ilgili hesaplamaları yapar,
termodinamiğin I ve II. Kanununu açık ve kapalı sistemlere uygular,
Entalpi ve Entropi değişimi ile ilgili hesaplamaları yapar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım ve problem çözümü.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel bilgiler, birimler ve tanımlar, sistem, enerjinin biçimleri, sistemin özellikleri, hal ve denge
2. Hafta  Termodinamiğin sıfırıncı kanunu basınç, sıcaklık, saf maddenin özellikleri,
3. Hafta  İdeal gaz kanunları, hal değişimleri
4. Hafta  İdeal gazların hal değişimi ile ilgili problem çözümü
5. Hafta  Saf madeninin faz değişimleri, özellik diyagramları ve tabloları, problem çözümleri,
6. Hafta  Saf madde ve saf maddenin özelikleri; P-v-T yüzeyi, özelik tabloları, örnek problemler
7. Hafta  Özgül ısılar, İdeal gazların iç enerji, entalpi ve özgül ısıları, Sıvı ve katıların özgül ısıları, Gerçek gazlar, problem çözümleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Termodinamiğin 1. kanunu, kapalı sistemler, problem çözümü
10. Hafta  Termodinamiği 1. kanununun açık sistemlere uygulanması
11. Hafta  Sürekli akışlı açık sistemler ve problem çözümleri
12. Hafta  Termodinamiğin II. Kanunu, Kelvin-Planck ve Clasius ifadeleri, tersinir ve tersinmez hal değişimleri
13. Hafta  Isıl verim ve etkinlik, Carnot çevrimi, Soğutma makineleri ve ısı pompaları, problem çözümleri,
14. Hafta  Claisus eşitsizliği, Entropi, Entropinin artış ilkesi, Entropi ile ilgili özellik diyagramları
15. Hafta  T ds bağıntıları, saf madde ve ideal gazların Entropi değişimleri, problem çözümleri
16. Hafta  T ds bağıntıları, saf madde ve ideal gazların Entropi değişimleri, problem çözümleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Yunus A. Çengel. Michael A. Boles, Literatür Yayıncılık, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, Problem çözümü
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
70
 Ödev
9
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X