GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEKANİK TİTREŞİMLER (SEÇ)/İMM -420
Dersin Adı: MEKANİK TİTREŞİMLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Yusuf Şahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/ysahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ysahin@gazi.edu.tr, yusufsahin1954@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
TİTREŞİM ANALİZİ, TİTREŞİM SİSTEMLERİNİN TEMEL ELEMANLARINI KAVRAMA
TİTREŞİM PROBLEMLERİNİN DOĞRUSALLAŞTIRILMASI-HAREKET DENKLEMİ OLUŞTURMA YÖNTEMLERİ
Hareket Denkleminin Elde Edilmesi (Basit Sarkaç)
Titreşim Sistemlerinin Modellenmesİ
Tek Serbestlik Dereceli Sönümsüz/Sönümsüz Bir Sistemin Serbest Titreşimleri
MEKANİK SİSTEMLERDE TİTREŞİM ANALİZİ YAPMA YETEGİNİ OLUŞTURMA



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Ön koşul yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Başka ders yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  TİTREŞİM ANALİZİ, MATEMATİK MODEL OLUŞTURMA,TİTREŞİM SİSTEMLERİNİN TEMEL ELEMANLARI
2. Hafta  TİTREŞİM PROBLEMLERİNİN DOĞRUSALLAŞTIRILMASI-HAREKET DENKLEMİ OLUŞTURMA YÖNTEMLERİ
3. Hafta  Basit Sarkaç İçin Hareket Denkleminin Elde Edilmesi
4. Hafta  RAYLEIGH YÖNTEMİ : EFEKTİF KÜTLE
5. Hafta  Titreşim Sistemlerinin Modellenmesi : Matematik Model
6. Hafta  Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Tek Serbestlik Dereceli Sönümsüz Bir Sistemin Serbest Titreşimleri
7. Hafta  Tek Serbestlik Dereceli Sönümlü Bir Sistemin Serbest Titreşimler. Kritik Üstü Sönümlü Cevap (Overdamped Response),Kritik Sönümlü Cevap (Critically Dam
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  TEK SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLERİN ZORLANMIŞ TİTREŞİMLERİ, Sönümlü Zorlanmış Titreşimler (Harmonik Zorlama)
10. Hafta  Kütle Dengesizliğinden Kaynaklanan Kuvvetler İle Oluşan Titreşimler
11. Hafta  TEK SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLERİN PERİYODİK ZORLAMALAR CEVABI
12. Hafta  MEKANİK TİTREŞİMLER, Darbe (Impulse) ve Basamak (Step) Cevapla
13. Hafta  ŞOK SPEKTRUMU
14. Hafta  TİTREŞİM ÖLÇÜM ARAÇLARI SİSMİK ARAÇLAR
15. Hafta  ÇOK SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLER: MİLLERİN SAVRULMA TİTREŞİMLERİ
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Theory of Vibrations-W.T.Thomson, Elements of Vibration Analysis-L. Meirovitch, Vibrations of Continuous Systems- S. Rao, Fundamentals of Mechanical Vibrations-S.G. Kelly, Vibration Problems in Engineerin-W.Weaver, S.P. Timoshenko, D.H. Young, Engineering Vibrations-D.J. Inman, Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Dinamiği-Yücel Ercan
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-yanıt, Gösterme,ve Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX