GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARDIŞIK KALIP TEKNOLOJİSİ (SEÇ)/İMM -313
Dersin Adı: ARDIŞIK KALIP TEKNOLOJİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. ÇETİN KARATAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/cetink
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cetink@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Prograsiv kalıplarını tanıma,
Prograsiv şerit yerleşimini tasarımı yapabilme
Prograsiv şeritdine göre kalıp tasarımı yapabilme
Prograsiv kalıbını yorumlaya bilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Progresiv kalıbının tanıtımı
2. Hafta  Progresiv şeritlerinin tanıtımı
3. Hafta  Progresiv şeritlerinin tanıtımı
4. Hafta  progresiv tasarım prensiblerinin kavratılması
5. Hafta  Şerit yerleşip planı çalışması
6. Hafta  Şerit yerleşip planı çalışması
7. Hafta  Şerit yerleşip planının yorumlanması
8. Hafta  Şerit yerleşip planının yorumlanması
9. Hafta  Şerit yerleşip planının yorumlanması
10. Hafta  Şeritler göre kalıp tasarımı çalışmaları
11. Hafta  Şeritler göre kalıp tasarımı çalışmaları
12. Hafta  Şeritler göre kalıp tasarımı çalışmaları
13. Hafta  Her öğrencinin kalıplarının yorumlanması
14. Hafta  Her öğrencinin kalıplarının yorumlanması
15. Hafta  Her öğrencinin kalıplarının yorumlanması
16. Hafta  Her öğrencinin kalıplarının yorumlanması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Saç Metal Kalıpçılığı, I.Uzun-Y.Erişgin M.E.B.Yayınları, Ankara, 1989. 2. Delme-kesme ve bilimum biçimlendirme kalıplarıı S. Ataşimşek, 1977 Bursa 3. Pres işleri tekniği I , A.T.Güneş, 1989 Ankara, MMO yanını No:306 4. Die desingn and diemaking practice, Franklin D. Jones, Industrial pres inc, New York,1951
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
2
10
 Uygulama
2
0
 Projeler
2
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX