GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ERGONOMİ (SEÇ)/İMM -328
Dersin Adı: ERGONOMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Oğuz POYRAZOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/opoyrazoglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  opoyrazoglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım sürecinde ergonomiyi doğru şekilde kullanabilmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstriyel Toplum ve Ergonomi
2. Hafta  İnsan Makine Sistemleri
3. Hafta  Ergonomik Açıdan İnsan
4. Hafta  Antropometri
5. Hafta  İnsan Çalışması ve Özellikleri
6. Hafta  İnsan Çalışması ve Özellikleri (Çalışma ve Performans)
7. Hafta  İş Organizasyonu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Gürültü sorunu
10. Hafta  Görme ve Aydınlatma
11. Hafta  Isı-Işık-Titreşim
12. Hafta  Havalandırma
13. Hafta  Çalışma Yeri Tasarımı ve Yerleşim Düzenlemesi-Özellikli Gruplar
14. Hafta  Ergonomik Değerlendirme Kontrol Listesi
15. Hafta  Ergonomik Risk Değerlendirmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Özkul E. ve Anagün S. Ergonomi, Anadolu Üniversitesi,Yayın No:973, Eskişehir 1999. 2- Ergonomik Kontrol Noktaları,Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No:682, Ankara 2005. 3- Güler Ç.(ed).; Ergonomiye Giriş(Ders notları),Ankara Tabip Odası 2003. 4- Güler Ç.(ed).; Ergonomi,Palme Yayıncılık,Ankara 2004. 5- İş Sağlığı ve Güvenliği Dergileri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, ISSN:1300-2341. 6- Erkan,N; Ergonomi, MPM Yayın No373, Ankara 1988. 7- Fatih Babalık,Mühendisler için Ergonomi, 2011 8- Murrel KFH, Human Performance in Industry, Mc,Graw Hill,NY 1965.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
55
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX