GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ PSİKOLOJİSİ (SEÇ)/İMM -325
Dersin Adı: İŞ PSİKOLOJİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İŞ PSİKOLOJİSİ
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Gültekin UZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/uzun.gultekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uzun.gultekin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İş psikolojisinin önemi, İş psikolojisinin konuları, Çalışan performansı, Uygun çalışma koşulları, İşçi sağlığı ve iş kazaları, İşçi sağlığını etkiley








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Örn: The mode of delivery of this course is Face to face
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İş psikolojisi nedir, endüstri psikolojisinden farkları, iş psikoloğunun görev alanları
2. Hafta  İş psikolojisinin alanları ve önemi
3. Hafta  Oryantasyon eğitimi, eğitim planlarının hazırlanması personel seçimi
4. Hafta  Ergonomi
5. Hafta  Ergonomi
6. Hafta  Antropometri
7. Hafta  İşçi sağlığı ve iş güvenliği
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Mekanik faktörler ve iş kazaları
10. Hafta  Mekanik faktörler ve iş kazaları
11. Hafta  Mekanik faktörler ve iş kazaları
12. Hafta  İş kazalarında insan faktörünün yeri ve önemi
13. Hafta  İş kazalarında insan faktörünün yeri ve önemi
14. Hafta  İş kazalarında insan faktörünün yeri ve önemi
15. Hafta  Kimyasal faktörlerin işçi sağlığına etkileri
16. Hafta  Mekanik faktörler ve iş kazaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Telman, N. 1987. İş Psikolojisi. Amaç Basımevi. 2. Ünsal, P. 1998. Ergonomi. Edebiyat Fakültesi Basımevi, yayın no: 3411.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
40
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX