GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİK-II/FİZ102
Dersin Adı: FİZİK-II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir takım fiziksel büyüklükler tanımlanarak (örneğin elektrik yükü) oluşturulmuş deneysel yasaların daha sonra doğanın elektromanyetizmayla ilişkili t








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Coulomb yasası ve elektrik alanları elektrik yüklerinin özellikleri
2. Hafta  Gauss yasası elektrik akısı
3. Hafta  Elektriksel potansiyel elektriksel potansiyel ve potansiyel farkı;
4. Hafta  Sığa ve dielektrikler sığanın tanımı; sığanın hesaplanması
5. Hafta  Kondansatörlerin bağlanması
6. Hafta  Akım ve direnç elektrik akımı
7. Hafta  Doğru akım devreleri elektromotor kuvveti, Direnç ve sıcaklık
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Elektrik enerjisi ve güç
10. Hafta  Manyetik alanlar manyetik alan
11. Hafta  Manyetik alan kaynakları biot-savart yasası;
12. Hafta  Faraday’ın indiksiyon kanunu
13. Hafta  Ġndüktans öz-indüktans; rl devreleri
14. Hafta  Alternatif akım devreleri aa kaynakları ve fazörler;
15. Hafta  Elektromanyetik dalgalar maxwell denklemleri ve hertz’in buluşları
16. Hafta  Elektromanyetik dalgalar maxwell denklemleri ve hertz’in buluşları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Fiziğin Temelleri, David Halliday-Robert Resnick, Çeviri:Cengiz Yalçın, ArkadaĢ Yayıncılık 2. Fizik, 2.Cilt, Frederick J.Keller, W.Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Çeviri, Literatür Yayıncılık 3.Fen ve Mühendislik için Fizik, Serway-Beichner, Çeviri:Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX