GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İMALAT TEKNOLOJİLERİ-I/İMM -125
Dersin Adı: İMALAT TEKNOLOJİLERİ-I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Hakan DİLİPAK, Y.Doç.Dr. Yakup TURGUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hdilipak, http://websitem.gazi.edu.tr/site/yturgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hdilipak@gazi.edu.tr, yturgut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
El aletleri kullanarak şekil vermeyi öğrenir
ısıl işlemleri öğrenir
tornalama kesicileri ve yöntemlerini öğrenir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İMM-124 İMALAT TEKNOLOJİLERİ-II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İmalatta iş güvenliği. El aletleri kullanarak parça işleme, şekil verme
2. Hafta  Isıl işlemler. Sertleştirme, menevişleme, tavlama
3. Hafta  Pafta ve kılavuz ile vida açma. El ile raybalama
4. Hafta  Vidalı, perçinli, kamalı ve kaynaklı birleştirmeler
5. Hafta  Manuel ark ve oksi-gaz kaynağı, kaynaklı imalatta dikkat edilecek hususlar, lehimleme
6. Hafta  Tornalamada ölçme ve kontrol aletlerinin kullanılması. İmalat için markalama
7. Hafta  Torna tezgahı ve tornalama yöntemleri. Tornalama kesicileri ve kesici takım seçimi
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Tornalamada kesici takım ve iş parçası bağlama, tornalamada kesme parametreleri
10. Hafta  Tornalama yöntemleri ve uygulamaları
11. Hafta  Tornalama yöntemleri ve uygulamaları
12. Hafta  Silindirik tornalama uygulamaları
13. Hafta  Konik tornalama, eksantrik tornalama, küresel tornalama
14. Hafta  Torna tezgahında vida açma
15. Hafta  Tırtıl çekme, yay sarma, kopya tornalama
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Modern İmalatın Prensipleri, Mikell P. Groover, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015. Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık, 2015
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX