GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK/İST -201
Dersin Adı: İSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fırat KAFKAS
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fkafkas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İstatistiksel çıkarımlar ve hipotez testi gibi teknikler kullanarak endüstri uygulamalarında karşılaşılan farklı karar problemlerini çözebilecekler
Endüstri işletmelerinin planlanması ve yönetilmesi için tekli ve çoklu regresyon modelleri kullanılarak geleceğe yönelik tahmin yürütme becerisini kaz
Problem çözme ve analitik düşünce becerilerini gelişecekler
Uygun bir İstatistiksel paket program vasıtasıyla bilgisayar temelli analizleri tanıyacaklardır





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İstatistiğe Giriş
2. Hafta  Açıklayıcı İstatistik
3. Hafta  Olasılık
4. Hafta  Rastgele Değişkenler ve Beklenti
5. Hafta  Özel Rastgele Değişkenler
6. Hafta   Örnekleme İstatistiğinin dağılımı
7. Hafta  Parametre tahmini
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Hipotez testleri
10. Hafta  Regresyon
11. Hafta  Varyans analizi
12. Hafta  Uyum testleri ve kategorig veri analizi
13. Hafta  Parametrik olmayan hipotez testleir
14. Hafta  Grafiklendirme ve Grafik yorumlama
15. Hafta  Mühendislikte İstatistiksel karar verme teknikleri
16. Hafta  Deney Tasarımı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Walpole, R.E., Myers, R.H., Myers, S.L., Ye, K. (2013). Probability & Statistics for Engineers & Scien9sts, Pren9ce Hall. 2. Duxbury Barnes, J.W. (1994). Sta9s9cal Analysis for Engineers and Scientists: A Computer-Based Approach. McGraw Hill. 3. Vardeman, Stephen B. (1994). Statistics for Engineering Problem Solving. PWS Publishing Company
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
1
16
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX