GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİDROLİK-PNÖMATİK/İMM -303
Dersin Adı: HİDROLİK-PNÖMATİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Yakup TURGUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yturgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yturgut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hidrolik ve pnömatik devre elemanları ve sembolleri ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
hidrolik ve pnömatik devrelerin tasarımını ve uygulamasını yapabilmek







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İMM-408 Otomasyon Teknikleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hidroliğe giriş, hidrolikte temel prensipler
2. Hafta  Standart semboller, hidrolik boru ve hortumlar
3. Hafta  Hidrolik pompalar, motorlar ve silindirler
4. Hafta  Sızdırmazlık elemanları, hidrolik valfler
5. Hafta  Yağ haznesi, filtreler, hidrolik amülatörler, hidrolik akışkanlar
6. Hafta  Elektro-hidrolik sistemler, hidrolik sistemlerde arızalar ve tespiti
7. Hafta  Hidrolik devreler. Endüstride hidroliğin uygulama alanları. Hidrolik devre tasarımı ve uygulamalar
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Pnömatiğe giriş. Pnömatikte fiziksel prensipler
10. Hafta  Havanın üretimi, bakımı ve dağıtımı
11. Hafta  Pnömatikte standart semboller, silindirler, sızdırmazlık elemanları
12. Hafta  Pnömatik motorlar, valfler. Pnömatik devreler ve çizimleri
13. Hafta  Devre çizim yöntemleri. Hidro- pnömatik, Pnömatik sistemlerin uygulama alanları
14. Hafta  Arıza bulma. Elektro-pnömatik. Sistem tasarımı ve kurulması
15. Hafta  Programlanabilir Kontrol Mantık sistemi, programlanması ve uygulamalar.
16. Hafta  Programlanabilir Kontrol Mantık sistemi, programlanması ve uygulamalar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Andrew Parr, Hidrolik ve Pnömatik El Kılavuzu Bileşim Yayıncılık, 2005 2. Hidrolik-Pnomatik, İ., Karacan, Bizim Büro Basım Evi, Ankara, 1989. 3.Pnömatik Kontrol, İ., Karacan, Bizim Büro Basım Evi, Ankara, 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX