GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİSTEM DİNAMİĞİ VE KONTROL/İMM -307
Dersin Adı: SİSTEM DİNAMİĞİ VE KONTROL
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Zafer TEKİNER, Prof. Dr. Ahmet ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ztekiner, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahmetoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ztekiner@gazi.edu.tr, ahmetoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mekanik sistemler ve sistem elemanları bilmek
Elektrik sistemleri ve sistem elamanlarını bilmek
Diferansiyel denklem çözümlerini bilmek
Birinci dereceden sistemleri bilmek
Birinci dereceden elektriksel sistemleri bilmek
İkinci dereceden sistemler ve cevap özelliklerini bilmek
Mekanik ikinci dereceden sistemleri bilmek
Elektriksel ikinci dereceden sistemleri bilmek
Lineer sistemler dinamiğini bilmek
Genel frekans cevabını bilmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sistem Dinamiğine Giriş
2. Hafta  Mekanik sistemler ve sistem elemanları
3. Hafta  Mekanik impedans
4. Hafta  Elektrik sistemleri ve sistem elamanları
5. Hafta  Elektriksel impedans
6. Hafta  Diferansiyel denklem çözümleri
7. Hafta  Birinci dereceden sistemler
8. Hafta  Ara sınav I
9. Hafta  Birinci dereceden elektriksel sistemler
10. Hafta  İkinci dereceden sistemler ve cevap özellikleri
11. Hafta  İkinci dereceden sistemler ve cevap özellikleri
12. Hafta  Mekanik ikinci dereceden sistemler/Elektriksel ikinci dereceden sistemler
13. Hafta  Lineer sistemler dinamiği
14. Hafta  Lineer sistemler dinamiği
15. Hafta  Genel frekans cevabı
16. Hafta  Final Exam
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  System Dynamics: Modelling and Response, E.O. Doebelin
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX