GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL KALIPÇILIK TEKNOLOJİLERİ/İMM-227
Dersin Adı: TEMEL KALIPÇILIK TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. ÇETİN KARATAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/cetink
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cetink@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kesme, delme, bükme kalıplarını tanıma,
Delme-kesme ve bükme kalıplarının tasarımı ve imalatı için gerekli hesaplamaları yapabilme,
Kesme ve bükme kalıbını tasarımını yapabilme,
Bir tane kesme veya bükme kalıbının imalatını yapabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Basit delme kesme, bükme ve kalıplarının tanıtımı.
2. Hafta  Malzeme seçimi, kalıp yapımında kullanılan takım ve tezgahların tanıtılması
3. Hafta  Kalıplarda eğeleme, markalama, delme, raybalama, pimleme ve kılavuz çekme işlemleri.
4. Hafta  Kalıp tasarım teknikleri
5. Hafta  Şerit yerleşim planı
6. Hafta  Kalıpta kesme boşluğu, açılı boşluk.
7. Hafta  Kalıbı oluşturan elemanların tanıtımı ve görevleri.
8. Hafta  Sap tutucunun yerleştirilmesi
9. Hafta  Delme kesme kalıbı tasarımı
10. Hafta  Kalıp montajı.
11. Hafta  Kesme kalıbı tasarımı için gerekli hesaplamalar.
12. Hafta  Kalıplanan parçalarda ortaya çıkan hatalar ve giderilme yolları.
13. Hafta  Bükme veya çekme kalıbı tasarımı
14. Hafta  Tasarlanan kalıbın imalatı
15. Hafta  İmalatı yapılan kalıbın montajı ve çalıştırılması
16. Hafta  Kalıplanan parçalarda ortaya çıkan hatalar ve giderilme yolları.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Saç Metal Kalıpçılığı, I.Uzun-Y.Erişgin M.E.B.Yayınları, Ankara, 1989. 2. Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları, M.Akkurt, Birsen Yayınev 3. sac kalıpçılıgı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
4
16
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
118
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
2
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX
3
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
7
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmaX
8
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
9
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
10
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
11
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
12
İmalat mühendisliğinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme becerisiX