GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NAKIŞ TASARIMINA GİRİŞ (SEÇMELİ)/NAK-325-S
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ NAKIŞ TASARIMINA GİRİŞ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Fatma YETİM, Yrd.Doç.Huriye ÇIRAKOĞLU, Yrd.Doç.Dr.Hülya KASAPLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/fyetim, www.gazi.edu.tr/tcirakog, www.gazi.edu.tr/hkoklu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr, tcirakog@gazi.edu.tr,hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayarda nakış desen programını hazırlayabilme.
Nakış desen programdaki menü çubuklarını (dosya, oluştur, düzenle, değiştir, seçenekler, parametreler, araçlar, pencere, yardım) kullanabilme.
Desen tarama ve kaydetme işlemlerini yapabilme.
Nakış desen programdaki metotları uygulayabilme .
Nakış desen programındaki araç çubuklarını imgeleri yazı yazmakta kullanabilme.
Nakış desen programındaki metotları arma ve yazı yazmada, dekoratif dikiş, kanaviçe, aplike ve Çin iğnesi desen tasarımı yapmada kullanabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgisayar destekli nakışın tanımı ve gelişimi.
2. Hafta   Nakış desen programı ile ilgili genel bilgi.
3. Hafta  Desen tarama, bilgisayara aktarma ve dosyalama.
4. Hafta  Nakış desen programındaki metotlar.
5. Hafta  Dikiş metodu ve parametre ayarları.
6. Hafta  Sargı metodu ve parametre ayarları.
7. Hafta  Ara Sınav.
8. Hafta  Kompleks dolgu metodu ve parametre ayarları.
9. Hafta  Metotları arma ve yazı üzerinde uygulama ve parametre ayarları.
10. Hafta  Nakış desen programında kanava nakış tekniğini yaparken kullanılan metotlar.
11. Hafta  Nakış desen programında çin iğnesi nakış tekniğini yaparken kullanılan metotlar.
12. Hafta  Nakış desen programında aplike nakış tekniğini tutturma metotları ve parametre ayarları.
13. Hafta  Desenler üzerinde gerekli düzeltmeler.
14. Hafta  Kompozisyon hazırlama.
15. Hafta  Final Sınavı.
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çırakoğlu,H.,Çetinkaya,Z.(2009) EOS Compucon Nakış Desen Sisteminde Hesap İşi. Ankara: Ankamat Matbaacılık Sanayi Ltd.Şti. Nakış Desen Tasarım Programı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X