GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKSESUAR TARİHİ (SEÇMELİ)/DES-346-S
Dersin Adı: AKSESUAR TARİHİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Meral Büyükyazıcı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Takının tanımı ve tarihsel gelişimi ile ilgili kavramları açıklayabilme
Tarihsel dönemlere göre takı çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilme
Aksesuarın tanımı ve çeşitlerini öğrenebilme
Anadolu takılarının tarihsel gelişimini ve karakteristik özelliklerini açıklayabilme
Osmanlı dönemi takılarının tarihsel gelişimini ve karakteristik özelliklerini öğrenebilme
Dünya kuyumculuk tarihi ile ilgili temel kavramları öğrenebilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Örn: There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kuyumculuğun doğuşu ve takının tarihsel gelişimi
2. Hafta  Tarih öncesi dönemlerde takılar
3. Hafta  Aksesuarının tanımı ve çeşitleri
4. Hafta  Aksesuarlarda kullanılan malzeme bilgisi
5. Hafta  Anadolu takılarının tarihsel gelişimi (Dönemlere göre).
6. Hafta  Anadolu takılarının tarihsel gelişimi
7. Hafta  Eski Mısır mücevherleri.
8. Hafta  Vize (Arasınav)
9. Hafta  Bizans kuyumculuğu.
10. Hafta  İslam mücevherleri
11. Hafta  Rönesans’tan günümüze takı kültürü ve mücevher
12. Hafta  Türk mitolojisinde altın taç ve inanç.
13. Hafta  Osmanlı kuyumculuğunda kullanılan teknikler
14. Hafta  Osmanlı mücevherleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türe, A. ve Savaşçın, M.Y. 2002. Anadolu Antik Takıları. Goldaş Kültür Yayınları:2, 139 s., İstanbul. İslam Maden Sanatının Gelişmesi. , Ülker Erginsoy. Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul. 1978. Türe, A. 2005. Dünya Kuyumculuk Tarihi 1 Takının Öyküsü. Goldaş Kültür Yayınları:4, 158 s., İstanbul. Türe, A. ve Savaşçın, M.Y. 2000. Kuyumculuğun Doğuşu. Goldaş Kültür Yayınları:1, 79 s., İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.