GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİKRİ MÜLKİYET VE TELİF HAKLARI/STF-402
Dersin Adı: FİKRİ MÜLKİYET VE TELİF HAKLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fikri mülkiyetlerle ilgili temel kavramları (patent, telif hakkı, marka, endüstriyel tasarım vb) kavrayabilme,
Tasarımlarını koruma altına alacak fikri mülkiyet haklarının kapsam ve içeriğini açıklayabilme,
Fikri mülkiyet haklarının dünya ekonomisinin gelişimi açısından önemini kavrayabilme,
Tasarımcının yeni bir pazara minimum riskle girebilmesi için fikri mülkiyet haklarının önemini anlayabilme,





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Hak Kavramının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri,
2. Hafta   Objektif-Sübjektif Hak Kavramları,
3. Hafta   Fikri Hak Kavramının Gelişmesi ile İlgili Geleneksel ve Çağdaş Kuramlar,
4. Hafta   Fikir ve Sanat Ürününün (yapıt-eser) Niteliksel Özellikleri,
5. Hafta   Düşünsel ve Sanatsal Yaratıcılığın "hak’ka konu olması,
6. Hafta   Fikri hak´la "yaratıcılık ürünü" arasındaki nedensellik İlişkisi,
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta   Yaratıcılık ve buluş"tan doğan hakkın korunmasının neden ve yöntemleri,
9. Hafta   Sanatsal ve düşünsel yaratıcılıkta özgünlük, etkilenme, taklit, yararlanma ölçütleri,
10. Hafta   Telif hakkına konu eserlerin neşir, yayma, çoğaltma yöntemleri ile, izlenmesi gereken prosedür,
11. Hafta   Telif Mevzuatına konu Kişiler (Müellif, eser sahibi, yayıncı, yapımcı),
12. Hafta   Teliften Doğan Haksız Fiilin Giderilmesi Yöntemleri,
13. Hafta   Telif Hakları İle İlgili Uluslararası uygulamalar,
14. Hafta   Patent, Marka ve Tasarımların ulusal ve uluslararası hukukta korunması,
15. Hafta   Türk Hukuku Bakımından Telif Hakları ve "Telif Mevzuatı" (Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve İlgili Mevzuatın Kavranması),
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Colston, C. 1999. Principles of Intellectual Property Law. Cavendish Pblishing Ltd. London, UK.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
0
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
51
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X