GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM-I/STF-101
Dersin Adı: TEMEL TASARIM-I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Mehtap BİNGÖL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehtappazarlioglu@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma.
Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme.
Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme.
Aktif eleştiri, ilişkilendirme, deneme, araştırma yapabilme.
Teorik bilgileri uygulamalı çalışmalara aktarabilme. Gözlem yapma.
Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilme. Sanat eserinden haz alma.
Sanatsal problemleri belirleyip, bunlara alternatif çözüm önerileri, üretebilme ve sonuçlandırma.
Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrama.
Grup çalışmaları ile işbirliği yapabilme. Hoşgörü sahibi olma.
Sanat ve tasarsımda kullanılan malzeme ve teknikleri taanıyıp, kullanabilme ve sonucunda özgün uygulamalar gerçekleştirme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sanat eserleri ve tasarım nesnelerini oluşturan sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir. Bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey kompozisyonları ç
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen diğer dersler; desen, sanat tarihi, sanat eleştirisi.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme, sınıf temsilcilerinin seçimi, derste kullanıla
2. Hafta  Açık-koyu değerlerin bir form oluşumundaki öneminin kavranması için karakalem ton skalası hazırlanması ve skalanın çeşitli objelerde uygulanması.
3. Hafta  Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri ile ilgili bilgilendirme. Çizgi öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
4. Hafta  Nokta öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
5. Hafta  Leke öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
6. Hafta  Nokta, çizgi, leke öğelerinin birarada kullanıldığı çalışmalar yapılması.
7. Hafta  Farklı objeler üzerinde doku çalışmalarının yapılması.
8. Hafta  Vize Sınavı (Dönem içi yapılan çalışmaların değerlendirilmesi).
9. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
10. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
11. Hafta   Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
12. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
13. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması.
14. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerinin sanat eserleri bağlamında değerlendirilmesi.
15. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon çalışması yapılması.
16. Hafta  Kompozisyon çalışmasının devamı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. 2- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar 3- Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay. 4- Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. 5- M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 6- Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. 7- Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi 8- Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi 9- E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği 10- J. BERGER, Görme Biçimleri 11- W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar 12- Yusuf Baytekin BALCI- Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA, 2002 İst. 13- H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. 14- J. M. PARRAMON, Resimde Renk ve Uygulanışı 15- Ali SEYLAN, Temel Tasarım. Dağdelen Basın Yayın. 16- Durmuş AKBULUT, Resim Neyi Anlatır. İstiklal Kitabevi. 17- Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 18- Jose M. PARRAMON, Çizim ve Resim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
   N/A
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
6
84
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X