GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Krize Müdahale/SHB308
Dersin Adı: Krize Müdahale
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ailede meydana gelen kriz durumlarının aile bireyleri üzerinde yarattığı etkilerin ve krizin özellikle aile bireylerinin birbirleri ve toplumla etkile
Krize müdahalede sosyal hizmet yöntem ve müdahalelerini kullanmak ve kriz içindeki aile ile çalışmada gereken becerilerin kazanır.
Ailede yaşanan krizlere müdahalede mevcut mesleksel bilgi ve becerinin kullanılarak alana katkıda bulunur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kriz Kavramı, Ailede Yaşanan Krizlerin Niteliği ve Yapısı
2. Hafta  Ailenin yaşam döngüsü içinde yaşanan ve felaketler gibi olağan dışı kriz durumlarının tanınması
3. Hafta  Krize yol açan aile problemleri
4. Hafta  Aileye yeni birey ya da bireylerin Katılımı ve Rol değişimi Evlilik ya da yeniden evlilik, Hamilelik İstenmeden ya da istenilerek) ve ebeveyn olma
5. Hafta  Aileye yeni birey ya da bireylerin Katılımı- Kaçak ya da boşanmış bireyin geri dönüşü, Üvey ebeveynin eklenmesi ya da üvey aile birleşimi, Savaş sonra
6. Hafta  Aile Üyelerinin kayıbı- Bir aile üyesinin ölümü, Hastalık ya da engellilik, savaş ve çalışma nedeni ile ayrılık, Çocuğun evi terk etmesi, Kadının çalı
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Demoralizasyon- Gelir ya da işin kaybı, Sadakatsızlık, Alkolizm ya da Bağımlılık, Suçluluk ve mahkum olma
9. Hafta  Demoralizasyon (aile üyesi kaybı ya da eklenmesi) Evlilik dışı hamilelikler, Terk etme ya da kaçış, Ayrılma /boşanma, Mahkum olma, intihar ya da adam
10. Hafta  Aile içinde Statü değişimleri: İflas etme ya da aniden yoksullaşma, Göç oturulan mekanın değimi ve yakın sosyal çevrenin kaybı, Kadının statüsünün değ
11. Hafta  Ailede Kriz yönetiminde Sosyal Hizmet Yaklaşımları ve Sosyal Çalışmacının Müdahaleleri
12. Hafta  Ailede Krize Müdahale Stratejileri
13. Hafta  Toplum merkezleri ve Aile danışma merkezlerinde öğrencinin Kriz içindeki aile ile tanışması ve Aile terapilerine katılım
14. Hafta  Toplum merkezleri ve Aile danışma merkezlerinde öğrencinin Kriz içindeki aile ile tanışması ve Aile terapilerine katılım
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)