GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: ÖRGÜTLERDE DAVRANIŞ/BES 207
Dersin Adı: SEÇMELİ: ÖRGÜTLERDE DAVRANIŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili Bölüm Öğretim Elemanları
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  sbf.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sbf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanla ilgili temel kavram ve kuramları öğrenebilme
Sentez ve analiz yapabilme yetilerini kazanabilme
Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirebilme
Grup içi etkileşim yoluyla insan ilişkileri becerilerini öğrenebilme
Örgütlerde çatışma ve çatışmanın çözümlenmesini öğrenebilme
Örgüt geliştirme ve örgüt geliştirme tekniklerini öğrenebilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örgütsel Davranış ve Çağdaş Yaklaşımlar
2. Hafta  Örgütlerde davranışın önemi
3. Hafta  Psikolojinin yönetim ve organizasyonlardaki yeri ve önemi
4. Hafta  Örgütlerde moral ve moral ölçümleri
5. Hafta  Algılama ve Atfetme Süreçleri
6. Hafta  Kişilik ve Kişilik Farklılıklarının Analizi
7. Hafta  Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Örgütlerde İnançlar, Tutumlar ve Tutumların Ölçümü
10. Hafta  Örgütlerde Psikolojik Sorun ve Şikayetler
11. Hafta  İşte monotonluk sorunu ve önlenmesi
12. Hafta  İş Ortamının Fiziksel Sorunları
13. Hafta  Bireyler arası ilişkiler ve haberleşme
14. Hafta  Örgütlerde Çatışma ve Çatışmanın Çözümlenmesi
15. Hafta  Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Şimşek , M. S., ( 2005). Yönetim Organizasyon, Ankara. 2.Robbins, S.P.& Judge, T.A. (2006). Organizational Behavior. Prentice Hall. 3.Erol Eren, Ö
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Diyetisyen olarak mesleğinin gerektirdiği, temel ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinebilme ve bunları yaşamı boyunca kullanır.X
2
Mesleki yaşamı boyunca insan ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini temel alır.X
3
Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.X
4
Beslenme ve diyetetik alanındaki gelişmeleri takip eder.X
5
Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip etmede ve kendini bu alanda geliştirmede gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri bilgi ve becerilerine sahiptir.X
6
Kazandığı bilgi ve becerileri ulusal/ulusalarası düzeyde karşılaştığı durumlara uygulayabilme ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanır.X
7
Mesleki etik bilincine sahiptir.X
8
İçinde yaşadığı toplumun temel değerlerini ve kültürünü anlayabilme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendisini olumlu yönde değiştirebilme becerisi kazanır.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikler ile kalite yönetim süreçlerini uygular.X
10
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır.X
11
Mesleki uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetir.X
12
İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin anatomisi, fizyolojisi, işleyişi ve sürdürülmesine yönelik kavramlara sahiptir.X