GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KRONİK HASTALIKLARIN PATOFİZYOLOJİSİ II/BES 220
Dersin Adı: KRONİK HASTALIKLARIN PATOFİZYOLOJİSİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sbf-bdb.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bdb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenebilme
Hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilme
Hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilme
Test sonuçlarını yorumlayabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde ve laboratuvar uygulamaları şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Solunum sistemi hastalıklarının patofizyolojisi
2. Hafta  Solunum sistemi hastalıklarının patofizyolojisi
3. Hafta  Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi
4. Hafta  Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi
5. Hafta  Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi
6. Hafta  Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi
7. Hafta  Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
10. Hafta  Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
11. Hafta  Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
12. Hafta  Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi
13. Hafta  Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi
14. Hafta  Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi
15. Hafta  Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. William F. Ganong, Stephen J. McPhee, Vishwanath R. Lingappa. Hastalıkların Patofizyolojisi, Palme Yayıncılık, Tıp Kitapları, ISSN: 9786054414901
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Diyetisyen olarak mesleğinin gerektirdiği, temel ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinebilme ve bunları yaşamı boyunca kullanır.X
2
Mesleki yaşamı boyunca insan ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini temel alır.X
3
Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.X
4
Beslenme ve diyetetik alanındaki gelişmeleri takip eder.X
5
Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip etmede ve kendini bu alanda geliştirmede gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri bilgi ve becerilerine sahiptir.X
6
Kazandığı bilgi ve becerileri ulusal/ulusalarası düzeyde karşılaştığı durumlara uygulayabilme ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanır.X
7
Mesleki etik bilincine sahiptir.X
8
İçinde yaşadığı toplumun temel değerlerini ve kültürünü anlayabilme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendisini olumlu yönde değiştirebilme becerisi kazanır.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikler ile kalite yönetim süreçlerini uygular.X
10
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır.X
11
Mesleki uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetir.X
12
İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin anatomisi, fizyolojisi, işleyişi ve sürdürülmesine yönelik kavramlara sahiptir.X