GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI/BİL 101
Dersin Adı: TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sbf-bdb.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  @gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayar donanım ve yazılım kavramlarını açıklayabilme.
Bilgisayar Donanım parçalarını tanımlayabilme.
Farklı bilgisayar yazılımlarını tanımlayabilme.
İşletim sistemini kullanabilme.
Algoritma yapabilme
Programlama yapabilme
E-posta, sohbet, dosya transferi kavramlarını tanımlayabilme.
İnternet üzerinden bilgiye erişmek için arama motorlarını kullanabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgi teknolojileri temel kavramları
2. Hafta  Bilgi teknolojileri temel kavramları
3. Hafta  Bilgisayar donanım elemanları
4. Hafta  Bilgisayar yazılımı, yazılımın bileşenleri, programlama ve işletim sistemi
5. Hafta  İşletim sistemleri ve türleri, işletim sisteminin temel görevleri, işletim sistemi kullanımı
6. Hafta  İşletim sistemi kullanımı
7. Hafta  İşletim sistemi kullanımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Algoritma Hazırlama
10. Hafta  Algoritma Hazırlama
11. Hafta  Bilgisayar programı hazırlama
12. Hafta  Bilgisayar programı hazırlama
13. Hafta  İnternetin kullanımı, temel kavramlar
14. Hafta  FTP, Arama Motorları, e-mail ve diğerleri
15. Hafta  Kütüphane programlarını kullanma
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çelik, Bülent ve Murat Yılmaz, Bilgisayar, Ya-Pa Yayınları, İstanbul, 2000. Bülbül, H.İ., M. Küçükali ve M.A. Sarıtiken, Temel Bilgisayar Teknoloji
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama var.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Diyetisyen olarak mesleğinin gerektirdiği, temel ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinebilme ve bunları yaşamı boyunca kullanır.X
2
Mesleki yaşamı boyunca insan ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini temel alır.X
3
Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.X
4
Beslenme ve diyetetik alanındaki gelişmeleri takip eder.X
5
Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip etmede ve kendini bu alanda geliştirmede gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri bilgi ve becerilerine sahiptir.X
6
Kazandığı bilgi ve becerileri ulusal/ulusalarası düzeyde karşılaştığı durumlara uygulayabilme ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanır.X
7
Mesleki etik bilincine sahiptir.X
8
İçinde yaşadığı toplumun temel değerlerini ve kültürünü anlayabilme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendisini olumlu yönde değiştirebilme becerisi kazanır.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikler ile kalite yönetim süreçlerini uygular.X
10
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır.X
11
Mesleki uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetir.X
12
İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin anatomisi, fizyolojisi, işleyişi ve sürdürülmesine yönelik kavramlara sahiptir.X