GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ/HEM 401
Dersin Adı: RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 14
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ruh sağlığı ve bozuklukları ile ilgili temel kavramları ve teorileri öğrenmesi, Ruh sağlığını olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanım
Koruma, tedavi etme, rehabilitasyon sürecinde ve tedavinin hasta, aile üzerindeki etkilerini izlemede sorumluluk alabilmesi ve hemşirelik sürecini uyg
Çağlar boyu ve bugün değişik toplumlarda ruh sağlığına verilen önemi anlaması, Ülke koşullarındaki mevcut ve olası ruh sağlığı sorunlarını öğrenmesi
Türkiye’de koruyucu ruh sağlığı hizmetlerini tanıması, amaçlarını bilmesi, bu hemşirelik alanının ülke sağlık sorunları içerisindeki yerini, katkısını
Ruh sağılığının koruyucu, iyileştirici, geliştirici yöntem ve becerilerini değişik durumlara uygulayabilmesi
Ruh sağlığı bozulmuş birey ve aileye müdahalede bütüncül yaklaşım uygulayabilmesi, Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine özgü temel ilke ve uygul
Birey-Aile-Toplum bütünlüğünü kavraması, sağlık sorunlarını saptayabilmesi ve uygun hemşirelik girişimlerine karar verebilmesi,
Farklı ruh sağlığı hastalıklarında multidisipliner yaklaşım içinde bireye özgü bakım vermesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde ekiple işbir
Hastaya ve aileye yönelik etkili danışmanlık becerisi kazanması, Hasta ve aileye öz bakımı ve evde bakımı öğretmesi,
Öğrenim yaşamı boyunca almış olduğu mesleki bilgi ve becerisini Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine entegre edebilmesi, bunun sağlık sistemine e

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma/Ders Programının Tanıtılması Ruhsal Sağlık ve Ruhsal Hastalık Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliği Tarihçesi Ruhsal Bozukluklarda Tanı ve
2. Hafta  Psikobiyoloji ve Sıvı-Elektrolit Nöroplastisite Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinde Hemşirelik Süreci Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinde
3. Hafta  Örselenme (Travma) ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar Şiddet ve Şiddet Çeşitleri Kişilik ve Kişilik BozukluklarıCinsel Uyum Sorunları Cins
4. Hafta  Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar Şizofreni ve Diğer Psikotik
5. Hafta  Kaygı ve Anksiyete Bozuklukları Kaygı ve Anksiyete Bozuklukları Somatoform Bozukluklar Nörobilişsel Bozukluklar Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hast
6. Hafta  Psikiyatrik Tedavi Yöntemleri (Psikofarmakoloji, EKT, …) Psikiyatrik Tedavi Yöntemleri (Psikofarmakoloji, EKT, …) Ruhsal Hastalıklarda Taburculuk- R
7. Hafta  Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Etik ve Hemşirelikte Kullanım Etik ve Hemşirelikte Kullanım KLİNİK BİLGİLENDİRME
8. Hafta  Klinik Uygulama
9. Hafta  Klinik Uygulama
10. Hafta  Klinik Uygulama
11. Hafta  Klinik Uygulama
12. Hafta  Klinik Uygulama
13. Hafta  Klinik Uygulama
14. Hafta  Klinik Uygulama
15. Hafta  Klinik Uygulama
16. Hafta  Klinik Uygulama
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
9
0
 Projeler
0
0
 Pratik
7
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
8
64
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
40
40
 Diğer
12
3
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
362
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
14
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.X
2
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.X
3
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.X
4
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.X
5
Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.X
6
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.X
7
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
8
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.X
9
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
10
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç Dr Nermin GÜRHAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ngurhan@gazi.edu.tr)