GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT PSİKOLOJİSİ/SBA 405
Dersin Adı: SANAT PSİKOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bülent SALDERAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/bulentsalderay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bsalderay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat ve psikoloji arasındaki bağı doğru ve etkili şekilde kullanarak kişinin kendini objektif olarak değerlendirebilmesi, kendisi ve toplumla ilgili
Bu edinimleri özgün ve yaratıcı bir şekilde gerçekleştireceği sanatsal uygulamalarda yansıtabilme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Canlı ve İnsan Psikolojisi
2. Hafta  Canlı ve İnsan Psikolojisi
3. Hafta  İnsan ve sanat arasındaki psikolojik bağlantı
4. Hafta  İnsan ve sanat arasındaki psikolojik bağlantı
5. Hafta  Sanat psikolojisinin tarihsel geçmişi
6. Hafta  Toplumdan topluma insandan insana değişen psikolojik durumlar ve bunların sanatla bağlantısı
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  İnsan psikolojinin sanat eseri oluşturma süreci üzerindeki etkisi
9. Hafta  İnsan psikolojinin sanat eseri oluşturma süreci üzerindeki etkisi
10. Hafta  Sanatçı psikolojisi
11. Hafta  Toplum psikolojisi
12. Hafta  Sanatçı ve toplum psikolojisinin sanat eserinin oluşumuna etkisi
13. Hafta  Sanatçı ve toplum psikolojisinin sanat eserinin oluşumuna etkisi
14. Hafta  Sanatçı ve toplum psikolojisinin sanat eserinin oluşumuna etkisi
15. Hafta  Sanatçı ve toplum psikolojisinin sanat eserinin oluşumuna etkisi
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sıtkı Erinç (2004), Sanat Psikolojisine Giriş, Ütopya Yayıneni, Ankara André Malraux (1949), the Psychology of Art, (Translated by Stuart Gilbert), Pantheon, New York-USA Bülent Salderay (2008), Türkiye’deki Zihin Engelliler İş Okullarında Görsel Sanatlar Dersinin Öğrencilerin Beceri, Davranış ve Meslek Edinimindeki Katkısına Yönelik Öğretmen Görüşleri, (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bülent Salderay (2001), Zihin Engelli Bireylerle Çalışan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Plastik Sanatlar Eğitimine İlişkin Görüşleri, (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilme
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilmeX
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilmeX
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilme
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilme
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilmeX
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX