GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SANATI TARİHİ/SBA 112
Dersin Adı: TÜRK SANATI TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Vildan ÇETİNTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1 Türk Sanatının kaynaklarını öğrenebilme
Ö.Ç.2 Türk Sanatının genel ilkeleri hakkında bilgi edinebilme.
Ö.Ç.3 Çağdaş sanat uygulamalarında Türk sanatının kaynaklarından yararlanabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uygarlık, Kültür, Sanat, Sanat Toplum İlişkisi
2. Hafta  Türk Sanatının Kaynakları
3. Hafta   Orta Asya Türk Sanatı Örnekleri
4. Hafta  Selçuklu Dönemi Türk Sanatı Örnekleri
5. Hafta  Anadolu'da Kültür Etkileşimleri
6. Hafta  Osmanlı Dönemi Türk Sanatı Örnekleri ( Mİmari)
7. Hafta  Osmanlı Dönemi Türk Sanatı ( Taş , Ahşap, Metal, Toprak ) Örnekler
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Osmanlı Dönemi Türk Sanatı Örnekler( Kağıt Sanatları)
10. Hafta  Türk Sanatının Genel ilkeleri
11. Hafta  Batılılaşma Dönemi Türk Sanatı Örnekler
12. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı Örnekler Çağdaş Türk Sanatı Örnekler
13. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı Örnekler Çağdaş Türk Sanatı Örnekler
14. Hafta  Sanat Eserlerinin Korunmasının Önemi
15. Hafta  Sanat Eserlerinin Korunmasının Önemi
16. Hafta  DÖNEM SONU SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   DİYARBEKİRLİ, Nejat (1972)Hun Sanatı Milli Eğitim Bakanlığı Kültür Yayınları TANSUĞ, Sezer( 2008) Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Müzelere Teknik Gezi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilme
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilmeX
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilme
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilmeX
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilmeX
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX