GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATÖLYE I/HEY103
Dersin Adı: ATÖLYE I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. AYSUN ALTUNÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ayonuk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayonuk@gazi.edu.tr, aysun.altunozyonuk@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konu ile ilgili bilimsel araştırma faaliyetlerinde bulunabilme bilgi, beceri, tutum ve davranışlarına sahip olur.
Ölçü alabilme ve gördüğüne benzetebilme.
Heykel sanatında önemli olan form ve kompozisyon ilişkisi irdeleyebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Desen
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve terminolojik bilgi sunumu.
2. Hafta  Dersin kapsamı ve içeriği ile ilgili görsel kaynakların taranması ve incelenmesi.
3. Hafta  Antik heykellerden kopya büst çalışması
4. Hafta  Antik heykellerden kopya büst çalışması
5. Hafta  Antik heykellerden kopya büst çalışması
6. Hafta  Antik heykellerden kopya tors çalışması
7. Hafta  Antik heykellerden kopya tors çalışması
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Antik heykellerden kopya tors çalışması
10. Hafta  Çalışmaların değerlendirmesi ve sunumların yapılması.
11. Hafta  El ve ayak etütlerinin üç boyutlu biçimlendirilmesi.
12. Hafta  El ve ayak etütlerinin üç boyutlu biçimlendirilmesi.
13. Hafta  El ve ayak etütlerinin üç boyutlu biçimlendirilmesi.
14. Hafta  El ve ayak etütlerinin üç boyutlu biçimlendirilmesi.
15. Hafta  Çalışmaların değerlendirmesi ve sergilenmesi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Drawing, A Contemporary Approach, Teel Sale and Claudia Betti, Fifth Edition. Alanla ilgili yazılı ve görsel kaynak taranması.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
6
8
48
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilmeX
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilmeX
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilmeX
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilmeX
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilmeX
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX