GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Analog Electronics II/EEE311
Dersin Adı: Analog Electronics II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dört tip ana yükselteç devre çeşidini (Akım, Voltaj, Transresistance, Transconductance) kavrar.
BJT ve FET yükselteç devrelerinin alçak ver yüksek frekans analizlerini yapabilir ve Miller teoremlerini uygulayabilir.
Çok katlı BJT ve FET yükselteçlerin DA ve AA analizlerini yapabilir.
Birleşik transistor topolojilerini(CE-CE, CC-CC, CB-CB) tanır.
Fark yükselteçlerini tanır ve fark yükselteçlerinin Ortak modda ve Fark modda analizlerini yapabilir ve önemli parametrelerini bulabilir.
Farklı sabit akım kaynağı devrelerini tanır ve entegre devrelerde sabit akım kaynaklarının önemini bilir.
İşlemsel yükselteçlerin içyapısını ve paketleme çeşitlerini bilir. İşlemsel yükselteçlerin önemli parametrelerini bilir, ölçümlerini yapar
İşlemsel yükselteçlerin doğrusal ve doğrusal olmayan uygulamalarını bilir ve bu uygulamaların analizini yapabilir.
A sınıfı, B sınıfı ve AB sınıfı yükselteç devrelerini tanır ve kazançlarını ve verimlerini karşılaştırabilir.
Geri beslemeli(Pozitif ve Negatif) yükselteç devrelerini kavrar ve bu devrelerin uygulamalarını yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  BJT ve FET yükselteçlerin küçük sinyal analizi: Giriş, çıkış direnci; voltaj, akım ve güç kazancı.
2. Hafta  BJT ve FET yükselteçlerin frekans tepkesi. Bode çizimleri
3. Hafta  Çok katlı yükselteçler: DC ve AC analizi
4. Hafta  Çok katlı yükselteçler frekans analizi
5. Hafta  CE-CE, CC-CC, CB-CB ve darlington bağlantı analizleri
6. Hafta  Sabit akım kaynakları.
7. Hafta  Fark alıcı yükselteçler: Fark alıcı ve ortak modda çalışma. CMRR.
8. Hafta  İşlemsel (OP) yükselteç parametreleri.
9. Hafta  İşlemsel yükselteçlerin doğrusal uygulamaları.
10. Hafta  İşlemsel yükselteçlerin doğrusal olmayan uygulamaları.
11. Hafta  Güç yükselteçleri (Sınıf: A, AB, C sınıfı çalışma). Trafo bağlı yükselteçler.
12. Hafta  Devre elemanları ve işlemsel yükselteç kullanarak güç kaynağı.
13. Hafta  Yükselteçlerde negatif geri besleme.
14. Hafta  Yükselteçlerde pozitif geri besleme ve gürültü..
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
80
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
6
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
6
2
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Tuğba Selcen NAVRUZ , Dr. Öğr.Üy. Mehmet KARAKAYA )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/selcen/ , websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetkarakaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr , mehmetkarakaya@gazi.edu.tr)