GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENGLISH-II/ENG 104
Dersin Adı: ENGLISH-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, çeşitli konularda konuşma yapabileceklerdir.
Öğrenciler, kişileri, nesneleri ve durumları betimleyebileceklerdir.
Öğrenciler, yaşam deneyimleriyle ilgili ifadeleri kullanarak kendilerinden söz edebileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüz Yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Unit 7- People and ideas Grammar: Quantifiers, Conditionals Reading: Magazine article on “gifted people” Writing: Critical Thinking, an opinion-led essay Listening: Lecture on Creativity Speaking: Discussing creativity
2. Hafta  Unit 7- People and ideas Grammar: Quantifiers, Conditionals Reading: Magazine article on “gifted people” Writing: Critical Thinking, an opinion-led essay Listening: Lecture on Creativity Speaking: Discussing creativity
3. Hafta  Unit 8 – Journalism and media Grammar: Verb patterns, Prepositional verbs Reading: Newspaper headlines and articles on journalism Writing: Research skills Listening: People in the media talking about their jobs Speaking: Discussing the future of newspapers
4. Hafta  Unit 8 – Journalism and media Grammar: Verb patterns, Prepositional verbs Reading: Newspaper headlines and articles on journalism Writing: Research skills Listening: People in the media talking about their jobs Speaking: Discussing the future of newspapers
5. Hafta  Unit 9 – Law and society Grammar: Adverbs of degree, reporting using nouns Reading: Extracts from Watching the English by Kate Fox Writing: Synthesising information Listening: Extracts from a radio serialization of a book Speaking: Talking about immigration
6. Hafta  Unit 9 – Law and society Grammar: Adverbs of degree, reporting using nouns Reading: Extracts from Watching the English by Kate Fox Writing: Synthesising information Listening: Extracts from a radio serialization of a book Speaking: Talking about immigration
7. Hafta  ARA SINAV – Kişisel tercihler hakkında konuşma, tavsiyede bulunma ve cevap verme
8. Hafta  Unit 10 – Arts and entertainment Grammar: Non-Finite clauses, spoken English Reading: Extracts from Time out Writing: Creative writing (a screenplay) Listening: Interviews; performance reviews Speaking: Discussing art and entertainment
9. Hafta  Unit 10 – Arts and entertainment Grammar: Non-Finite clauses, spoken English Reading: Extracts from Time out Writing: Creative writing (a screenplay) Listening: Interviews; performance reviews Speaking: Discussing art and entertainment
10. Hafta  Unit 11 – Business and economics Grammar: Alternatives of If, Phrasal Verbs Reading: Business and economic extracts from news website Writing: Making a business presentation, Paraphrasing Listening: A banker talking about redundancy Speaking: Discussing the reasons for the global financial cri
11. Hafta  Unit 11 – Business and economics Grammar: Alternatives of If, Phrasal Verbs Reading: Business and economic extracts from news website Writing: Making a business presentation, Paraphrasing Listening: A banker talking about redundancy Speaking: Discussing the reasons for the global financial cri
12. Hafta  Unit 12 – Science and nature Grammar: Cohesion 2 (substitution and ellipsis), Nominalisation Reading: An extracts from Solaris by Stanislaw Lem Writing: Examination skills Listening: Description of films/novels Speaking: Discussing science fiction books/films
13. Hafta  Unit 12 – Science and nature Grammar: Cohesion 2 (substitution and ellipsis), Nominalisation Reading: An extracts from Solaris by Stanislaw Lem Writing: Examination skills Listening: Description of films/novels Speaking: Discussing science fiction books/films
14. Hafta  FİNAL SINAVI – sevdiği/sevmediği şeyler ve hedefleri hakkında konuşma, planlar hakkında soru sorma ve tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Şehir ve bölge planlama alanında ekonomik, toplumsal ve çevresel sürdürebilirlik ilkeleri ile tarihsel, coğrafi, sosyal ve kültürel konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Şehir ve bölge planlama alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda düşünsel ve kuramsal bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Şehir ve bölge planlama alanıyla ilgili ilkeler, etik değerler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Planlama konusunda olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme, analiz edebilme ve değerlendirme için gereken niceliksel ve niteliksel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme ve bunları yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma becerilerine sahiptir.X
5
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak kamu yararı, sosyal adalet ve yaşam kalitesi konularında yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığa sahiptir.X
6
Şehir ve bölge planlama alanındaki çalışmaları bağımsız ve ekip halinde yürütme, müzakere etme ve gereğinde uzlaştırıcı ve yönlendirici olmak için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.X
7
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
8
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
9
Alanındaki sorun ve olanaklara yönelik esnek çözümler üretebilme, alternatif sunabilme ve bu alternatifleri değerlendirme konusunda gerekli bilimsel ve teknik donanıma sahiptir.X
10
Planlama konusunu makro-mikro ölçeklerde ve planlama-tasarım bütünlüğü içinde düşünebilme becerisine sahiptir.X
11
Somut ve soyut problemlere yaratıcı çözümler geliştirebilmek için gerekli yaratıcı düşünme becerisi ile bu becerileri görsel olarak ifade edebilecek teknik donanım ve bilgiye sahiptir.X
12
Kırsal ve kentsel alan planlamasında sürdürülebilir enerji ve ekolojik olgular konusunda düşünsel ve kuramsal bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
13
Ekonomik, sosyal, çevresel ve politik değişimlerin farkında olup bunların etkilerini irdeleyebilme ve mekanı görsel, yönetsel ve mali boyutlarıyla tanımlayabilme kapasitesine sahiptir.X
14
Yaşanabilir ve sürdürülebilir mekanlar yaratmak için sosyal, ekonomik ve kültürel ihtiyaçları gözönüne alan; doğayı, kültürel ve tarihi mirası gelecek nesiller için korumaya yönelik plan ve politikaları ortaya koyabilme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir.X
15
Kentlerin planlanmasında doğal, ekonomik ve sosyal riskleri birlikte değerlendirip, önlem alarak, dirençli kentler yaratma konusunda gerekli donanıma sahiptir.X
16
Mekânsal planlamada katılımcı yöntemleri kullanarak karar alma, politika geliştirme ve yönetme süreçlerine hakimdir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları ydyo@gazi.edu.tr )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()