GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İMGE İNŞAASI VE MİMARİ FOTOĞRAF (M/TOS)/M3802
Dersin Adı: İMGE İNŞAASI VE MİMARİ FOTOĞRAF (M/TOS)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ders kapsamında, öğrenciler, kaynakçada belirtilen ve dönem temasına uygun olarak belirlenen metinler okur ve tartışır.
Öğrenciler dönem sonunda, belirlenen ortak tema çevresinde fotografik projeler üretir.
Projelerini anlatan bir başlık ve en fazla 500 kelimelik bir metin ile birlikte fotoğraflarını, kurguladıkları ortak bir sergi ile sunar.
Öğrenciler dersi tamamladıktan sonra, fotoğrafın kuramsal ve kılgısal alanına dair entelektüel birikim sahibi olur
Mimarlık alanında, fotoğrafın eleştirel bir araç olarak kullanımına dair farkındalık ve deneyim kazanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders, verilecek olan okuma metinleri ve öğrencilerin üretecekleri fotoğraflar doğrultusunda karşılıklı tartışma, üretme ve değerlendirme süreçleriyle yurutulmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin içeriği, çalışma programı ve kaynaklarının açıklanması.
2. Hafta  Barthes’in Camera Lucida kitabına referansla studium ve punctum kavramlarının tartışılması.
3. Hafta  Benjamin’in Fotoğrafın Kısa Tarihi kitabına referansla mekanik üretim çağında fotoğraf üzerine tartışmaların geliştirilmesi.
4. Hafta  Berger’in Görme Biçimleri kitabına referansla fotoğrafın yeniden-sunma, yeniden-üretme biçimleri üzerine tartışmaların geliştirilmesi.
5. Hafta  Mimari fotoğrafın tarihsel bağlamda ele alınması.
6. Hafta  Mimari fotoğrafın biçimsel açıdan ele alınması ve öğrencilerin ürettikleri fotoğraflar üzerinden tartışılması.
7. Hafta  Mimari fotoğrafın teknik açıdan ele alınması ve öğrencilerin ürettikleri fotoğraflar üzerinden tartışılması.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İç mekan ölçeğinde mimari fotoğraf ile mekanın yeniden-üretimi ve öğrencilerin ürettikleri fotoğraflar üzerinden tartışılması.
10. Hafta  Bina ölçeğinde mimari fotoğraf ile mekanın yeniden-üretimi öğrencilerin ürettikleri fotoğraflar üzerinden tartışılması.
11. Hafta  Kent ölçeğinde mimari fotoğraf ile mekanın yeniden-üretimi öğrencilerin ürettikleri fotoğraflar üzerinden tartışılması.
12. Hafta  Ara Sınav: Dersin dönem teması çevresinde öğrencilerin bireysel olarak ürettikleri fotografik projelerinin sunumu.
13. Hafta  Dersin dönem teması çevresinde öğrencilerin bireysel olarak ürettikleri fotografik projelerinin tartışılması
14. Hafta  Dersin dönem teması çevresinde öğrencilerin bireysel olarak ürettikleri fotografik projelerinin tartışılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
9
2
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ulusal ve küresel bağlamda, düşünsel,söylemsel, kuramsal, olgusal,bilimsel, teknolojik ve estetik bilgileri mimari tasarım boyutunda bilir ve akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilir.X
2
İnsan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı düşünceyi, gerekli kavramları oluşturarak geliştirmiştir. Bu düşünceyi söylem - kuram ve pratik aşamalarında tasarım sürecini başarmakta kullanır.X
3
Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir; bu teknikleri mimari tasarım konularında değer, potansiyel ve sorun değerlendirmesi yaparak araştırma tanımlamakta ve çözüm oluşturmakta kullanır.X
4
Mimari tasarım sürecinin eleştirel ve diyalektik bir yaklaşım gerektirdiğini bilir. Güncel yapı, mimar, kentsel gelişim ve dönüşümleri takip eder. Kendini güncel duruma göre yenileyip geliştirebilir.X
5
Tasarım sürecini bağımsız olarak yürütür. Elde ettiği verileri sentezleyerek ortak çalışma planlayıp, bu sorumluluğu alır. Ekip kurup, koordinasyon sağlayıp, yönetme becerisine sahiptirX
6
Geleceğe yönelik gerekli motivasyon ve öğrenme becerilerine sahiptir. Öğrenme gereksinimlerini belirler, plan yapar ve uygular.X
7
Ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili çok boyutlu bilgiler; ilgili yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiler, mimari tasarımın kurumsal ve etik değerleri bilinci ile tarihi, coğrafi, kültürel ve toplumsal bağlam içindeki yerine dair bilgilere sahiptir.X
8
Mimari tasarım bilgisini yapı bilgisi ile entegreli kullanır. Taşıyıcı sistem bilgisi ile birlikte yapıyı oluşturan tüm sistem ve malzemelerin, kullanım alan ve özellik bilgilerine hakimdir.Değişen ve dönüşen teknik ve malzeme bilgilerini takip edip, uygulayabilir. Elde ettiği verilere uygun sistem ve malzeme çözümleri geliştirebilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler; alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini yazılı , sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.X
10
Yerel, bölgesel, ulusal ve genel bazda mesleki konularda bilgi ve bilinç sahibi olur.X
11
İnsan haklarına ve temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı hareket eder. Doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; adalet bilinci ile hareket eder.X
12
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincine varır.X
13
Sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği,afet güvenliği,engelli hakları, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı gösterir.X
14
Bilgisini; kavrayış ve becerileri ise bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon gerektiren almaşık mimari tasarım kararlarını gerektiren çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.X
15
Bilgisayar ve teknolojik inovasyon ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir, bu altyapıyı güncelleyebilir.Çözüm için gerekli verilerin toplanması ve elde edilen tasarımın sunumunda teknolojinin sunduğu olanaklardan faydalanırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Arş. Gör. Dr. Bilge Beril Kapusuz Balcı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.berilkapusuz.com , https://websitem.gazi.edu.tr/site/bkapusuz/bio)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (berilkapusuzphotography@gmail.com , bkapusuz@gazi.edu.tr)