GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EĞİTİM TARİHİ/YF213GK
Dersin Adı: TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman Ayşegül Nihan EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nihanerol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nihanerol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Eğitim Tarihinin önemi ve dönem büyüklerinin yerinin öğrencilere kavratılması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel Giriş
2. Hafta  Eğitim,öğretim,yaygın ve örgün eğitim nedir? Türk eğitim tarihinin amacı nedir,ne zaman başlar,hangi konuları kapsar?
3. Hafta  Türklerin Müslüman olmalarından önce eğitimin temel özellikleri(Hunlar,Göktürkler,Uygurlar). Karahanlılar döneminde eğitim ve dönem büyüklerinin eğit
4. Hafta  Selçuklular döneminde eğitim,Selçuklu medreseleri,ahilik ve dönem büyüklerinin eğitim tarihindeki yeri.
5. Hafta  Osmanlılarda eğitim kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitimin temel özellikleri ,medreseler, İlköğretim,Sıbyan mektebi,saray eğitimi,hüküm
6. Hafta  Eğitimdeki yenileşme hareketleri Tanzimat Döneminde eğitimin temel özellikleri-idari teşkilatlanma Tanzimat Döneminde devlet adamlarının eğitime ka
7. Hafta  ARASINAV
8. Hafta  Mutlakiyet dönemi eğitimin temel özellikleri
9. Hafta  Öğretmen yetiştirme politikaları,idari teşkilatlanma,dönem büyüklerinin eğitim tarihindeki yeri II.Meşrutiyet dönemi eğitiminin temel özellikleri
10. Hafta  Öğretmenlerin kurdukları meslek örgütleri,Balkan ve I.Dünya Savaşının eğitimdeki yeri,köy ve halk eğitimi,dönem büyüklerinin eğitim tarihindeki yeri
11. Hafta  Kurtuluş Savaşı dönemi eğitiminin temel özellikleri
12. Hafta  Cumhuriyet dönemi eğitiminin temel özellikleri.Tevhid-i Tedrisat,Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri,önemi ve bu alandaki inkılapları
13. Hafta  Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikaları,köy enstitüleri,Hasan Ali Yücel ve Mustafa Necati’nin Türk eğitimindeki yeri Karma eğitim
14. Hafta  Başlıca eğitim ve öğretmen sorunları,eğitimde ezbercilik ve kaynakları Milli Eğitim Bakanlığı (ilköğretim-ortaöğretim),yabancı dil öğretim politikala
15. Hafta  Yüksek Öğretim Kurulu(YÖK),problemler ve çözüm önerileri Avrupa Birliği Eğitim programları(Hayat boyu öğrenme)
16. Hafta  Genel tekrar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çeşitli makale ve denemeler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Sunum, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilme,
2
Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilme,
3
Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
4
Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme,X
5
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilme, aktarabilme ve kullanabilme,X
6
Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olabilme ve kültürler arası iletişim kurabilme,X
7
Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilme ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilme,X
8
Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilme,X
9
Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
10
Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilme ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilme,X
11
Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme,X
12
Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilme, düzenleyebilme ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olabilme,X
13
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme ve duyarlı olduğunu gösterebilme,X
14
Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,X
15
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olabilme, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilme ve var olanlara katılabilme,X
16
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olabilme.X
17
--
18
--
19
--
20
--