GAZÝ ÜNÝVERSÝTESÝ BÝLGÝ PAKETÝ - 2019 AKADEMÝK YILI

DERS TANIMI
TÝTREÞÝMLER VE DALGALAR LAB./FÝZ308A
Dersin Adý: TÝTREÞÝMLER VE DALGALAR LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarýyýlý: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BÝLGÝLERÝ
 -- DERSÝN DÝLÝ
  Türkçe
 -- ÖÐRETÝM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mustafa KARADAО
 -- ÖÐRETÝM ELEMANI WEB SÝTESÝ/SÝTELERÝ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mkaradag
 -- ÖÐRETÝM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mkaradag@gazi.edu.tr
 -- ÖÐRENME ÇIKTILARI
Öðrenciler periyodik hareket ve sinüzoidal titreþim kavramlarýný bilir. Bir basit sarkacýn periyodunu hesaplayabilir.
ortam deðiþtiren dalgalarýn yayýlma yönlerindeki deðiþimi gözler.
sarmal yaylarda dalga titreþimler oluþturarak fiziksel deðiþkenleri keþfeder.
bir ipte yayýlan dalgalara ait periyot, frekans, dalgaboyu ve genlik kavramlarýný fiziksel bir model üzerinde inceler.
hava sütununda kararlý dalga oluþturarak sesin havadaki yayýlma hýzýný deneysel olarak hesaplayabilir
kundt tüpü kullanarak sesin katýlardaki yayýlma hýzýný hesaplayabilir.
dalga leðeninde periyodik dalga üreterek fiziksel özelliklerini belirleyebilir, fiziksel deðiþkenlerin etkilerini sýnayabilir.
su dalgalarýnýn yansýma ve kýrýlmalarýný uygulamalý olarak anlatabilir.
su dalgalarýnda giriþimi gözleyebileceði bir düzenek kurabilir.
stroboskop kullanarak ilerleyen dalgalarýn hýzýný belirleyebilir.
 -- DERSÝN VERÝLÝÞ BÝÇÝMÝ
  Bu ders sadece yüz yüze eðitim þeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSÝN ÖNKOÞULLARI
   Bu dersin önkoþulu yada eþ koþulu bulunmamaktadýr.
 -- ÖNERÝLEN DERSLER
  Bu dersle iliþkili önerilen baþka dersler bulunmamaktadýr.
 --DERS ÝÇERÝÐÝ
1. Hafta  Basit sarkaç
2. Hafta  Taneciklerle kýrýlma
3. Hafta  Sarmal yayda dalgalar
4. Hafta  Bir ipte yayýlan dalgalar
5. Hafta  Sesin havadaki yayýlma hýzý
6. Hafta  Sesin katýlardaki yayýlma hýzý
7. Hafta  Su dalgalarý ve atmalar
8. Hafta  Ara Sýnav
9. Hafta  Yansýma ve dalga hýzý,
10. Hafta  Su dalgalarýnýn kýrýlmasý
11. Hafta  Su dalgalarýnýn kýrýnýmý
12. Hafta  Su dalgalarýnda giriþim
13. Hafta  Su dalgalarýnda faz farký
14. Hafta  Hareketli ortamlarda dalgalarýn giriþimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERÝLEN KAYNAKLAR
  Temel titreþim ve dalgalar deney kýlavuzu
 -- ÖÐRETÝM YÖNTEM VE TEKNÝKLERÝ
  Anlatým, Soru-Yanýt, Gösterme, Uygulama - Alýþtýrma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEÐERLENDÝRME YÖNTEMÝ VE GEÇME KRÝTERLERÝ
 
Sayýsý
Toplam Katkýsý(%)
 Ara Sýnav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yýliçinin Baþarýya Oraný (%)  
40
 Finalin Baþarýya Oraný (%)  
60
 -- ÝÞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayýsý  Süre (Haftalýk Saat)  Dönem boyu toplam iþ yükü
 Haftalýk teorik ders saati
0
 Haftalýk uygulamalý ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 Ýnternette tarama, kütüphane çalýþmasý
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazýrlama
0
 Sunu hazýrlama
0
 Sunum
0
 Ara sýnav ve ara sýnava hazýrlýk
6
1
6
 Final sýnavý ve final sýnavýna hazýrlýk
1
10
10
 Diðer
0
 TOPLAM ÝÞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM ÝÞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSÝN AKTS KREDÝSÝ: 
3
 -- PROGRAM ÖÐRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERÝ
NO
PROGRAM ÖÐRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramlarý, kanunlarý ve teorilerini iliþkileriyle açýklar.X
2
Fiziðin diðer bilim dallarý, felsefe ve matematik ile iliþkisini kurar.X
3
Amacýna uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir þekilde kullanýr.X
4
Karþýlaþtýðý fizik problemlerini çözerken ve doða olaylarýný açýklarken bilimsel yöntemleri kullanýr.X
5
Öðrenme-Öðretme ve ölçme-deðerlendirme yaklaþýmlarýný bilir.X
6
Öðrencilerin bireysel farklýlýklarýna baðlý olarak ortaya çýkan ihtiyaçlarýný aktif katýlýmlarýný saðlayacak þekilde dikkate alýr.X
7
Öðretim sürecinde karþýlaþabileceði öðrenme güçlükleri ve kavram yanýlgýlarýný azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alýr.X
8
Kiþisel ve mesleki geliþiminde sürekliliði ve yaþam boyu öðrenmeyi esas alýr.X
9
Mesleðine, çevresine ve doðaya karþý olumlu tutum ve deðerler geliþtirir.X
10
Milli Eðitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlýklara önem verir.X
11
Öðrenme ortamýnda uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanýr.X
12
Bilimsel bilgiye ulaþma amacýyla farklý, güvenilir ve geçerli bilgi kaynaklarý kullanýr.X
13
Fiziðin; çevre, toplum ve teknoloji ile iliþkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalýþan teknolojik araçlarýn çalýþma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eðitimi ile ilgili çeþitli yazýlýmlarý kullanmayý bilir.X
16
Öðretim sürecinde biliþim ve iletiþim becerilerini etkin bir þekilde kullanýr.X
17
Fizik alaný ile ilgili materyal geliþtirebilir veya var olan materyallerden en uygun olaný seçerek kullanýr.X
18
Fizik Öðretiminde en uygun olan öðrenme-öðretme ve ölçme-deðerlendirme yaklaþýmlarýný kullanýr.X
19
Laboratuvar yaklaþýmlarýný etkin ve güvenli bir þekilde kullanýr.X
20
Ortaöðretime yönelik fizik öðretim programlarýný etkin bir þekilde izler.X