GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİMİ/MAT503 M
Dersin Adı: PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitim programları ve öğretime ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Program geliştirme modellerini karşılaştırabilir.
Eğitim programının temel öğeleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilir.
Program geliştirmenin temellerini açıklayabilir.
Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Program geliştirmenin temel Kavramları, tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri
2. Hafta  Program geliştirmenin temel Kavramları, tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri
3. Hafta   Program geliştirmenin felsefi temelleri
4. Hafta   Program geliştirme tasarımları
5. Hafta  İhtiyaç Analizi
6. Hafta  Program geliştirme süreci
7. Hafta  Program geliştirme süreci
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar
10. Hafta  İçerik ve içerik yazma yaklaşımlar
11. Hafta   Öğrenme süreci Program Geliştirmede Temel Sorunlar
12. Hafta   Program değerlendirme yaklaşımları
13. Hafta   Program geliştirme Modelleri
14. Hafta   Alternatif Program Geliştirme Yaklaşımları
15. Hafta  Türk Eğitim Programının İncelenmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Demirel, Ö. (2012), Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2012. Tyler, R.W.,The Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: University of Chicago Pres, 1949. Taba, H. Curriculum Development: Theory and Practice. New York: Harcourt, Brace and World, 1962. 2004 MEB Sosyal Bilgiler Programı 1999,Özcan Demirel, Program Geliştirme, Ankara. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X