GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI/BİLÖ106
Dersin Adı: PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Program geliştirme süreçlerini açıklar.
Programlama becerilerini açıklar ve farklı beceriler arasındaki farkı ortaya koyar.
Programlama yaklaşımları arasındaki farkı açıklar.
Farklı programlama yaklaşımlarına ait öğrenme ve öğretim sürecindeki avantaj ve dezavantajları açıklar.
Programlama öğretimi teorilerini açıklar.
Oyun yöntemi ile programlama öğretimini uygular.
Drama yöntemi ile programlama öğretimini uygular.
Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi uygular.
Mobil uygulama geliştirme araçları ile programlama öğretimini uygular.
Programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımları açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Program geliştirme süreçleri: Kod analizi, sözde kod, temel birimler, tam sistemler; Programlama becerileri: Açıklama (explaining), izleme (tracing),
2. Hafta  Programlama yaklaşımları: Yapısal programlama, Nesne-tabanlı programlama
3. Hafta  Programlama yaklaşımları: Görsel programlama, Fonksiyonel programlama, Yeni nesil programlama (Wolfram Alpha)
4. Hafta  Programlama öğretimi ve öğrenimi sürecindeki temel sıkıntılar ve alternatif çözümler
5. Hafta  Programlama öğretimi teorileri a. Papert’s oluşturmacılık kuramı b. Piaget’in yapılandırmacılık kuramı c. Oyun yöntemi (Magic Pen, LightBot)
6. Hafta  Programlama öğretimi teorileri c. Drama yöntemi d. Probleme dayalı e. Bilgisayarsız (Unplugged) f. Yukarıdan aşağıya, aşağıdan yukarıya
7. Hafta  Programlama öğretimindeki temel ilkeler a. Eşli programlama b. Gerçek yaşam problemleri c. Sentaks, dil bağımlı/bağımsız olma
8. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Blok tabanlı programlama-Yapısal programlama) a. Scratch (Ortamı tanıma)
9. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Blok tabanlı programlama-Yapısal programlama) b. Scratch (Uygulama)
10. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Metin tabanlı programlama) c. Small Basic (Araç)
11. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Nesne tabanlı programlama) d. Alice (Araç)
12. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Öğrenme ortamları) e. Code.org f. Khan Academy g. Codeacademy
13. Hafta  Yeni başlayanlar için programlama öğretimi (Görsel programlama ile mobil uygulamalar geliştirme) h. App Inventor (Araç)
14. Hafta  Programlama öğretimi için ders tasarımı ve programlama becerilerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Burcu Berikan Peker)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (burcuberikan@gazi.edu.tr)