GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZİK KÜLTÜRÜ/ME123GK
Dersin Adı: MÜZİK KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Cihat Can, Doç. Dr. Türker EROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gazimuzik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzik kültürünün mahiyetini, temellerini, oluşumunu, kapsamını, boyutlarını ve işlevlerini kavrayabilme.
İnsan ile müzik kültürü arasındaki temel ilişkileri tanımlayabilme ve kavrayabilme.
Müzik kültürünün kapsamını, temellerini ve boyutlarını belirleyebilme.
Müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel işlevlerini açıklayabilme.
Türkiye’de yaşayan müzik türlerini tanıyabilme, farklı tür müziklere duyarlı olabilme.
Sağlıklı bir müziksel çevre ve ortam içinde yaşayabilme.
Bilgili, bilinçli ve yararlı bir müziksel iletişim ve etkileşim sağlayabilme.
Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı konusunda bilgi sahibi olabilme.
Türk ve Dünya müzik kültürlerindeki yeni oluşum-gelişim ve dönüşümleri görebilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müziğin İnsanbilimi
2. Hafta  İnsan ve Kültür
3. Hafta  Kültürün tanımı, kapsamı ve özellikleri, kültürel evreler ve süreçler;
4. Hafta  İnsan neden müzik yapar?
5. Hafta  İnsan nasıl müzik yapar
6. Hafta  İnsan ve Müzik Kültürü: Müzik kültürünün tanımı, kapsamı ve öğeleri;
7. Hafta  Müzik kültürünün kökeni, doğuşu-oluşumu, temelleri ve boyutları;
8. Hafta  Bireyin ve toplumun gelişiminde müziğin rolü ve işlevleri;
9. Hafta  Kültür ve medeniyet üretmiş milletlerin müzikleri
10. Hafta  Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı;
11. Hafta  -
12. Hafta  -
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İnsan ve Kültür, Güvenç, B., Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul. İnsan ve Müzik, Uçan, A., Evrensel Müzikevi, 2005, Ankara. Müzik Kültürü (Ders Notu), Uçan, A., GÜ GEF MEB, 1997-1998, Ankara. Türk Müzik Kültürü, Uçan, A., Evrensel Müzikevi, 2005, Ankara. Müzik kültürüne ilişkin güncel çalışma, araştırma ve yayınlardan seçmeler/alıntılar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
46
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma