GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I/ISG 401
Dersin Adı: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İş sağlığı ve güvenliği konusunun önemini kavrama becerisi
Risk yönetimi becerisi
İş sağlığı ve güvenliği ilkeleri temelinde iş yeri düzenleme yeteneklerinin gelişmesi becerisi
Çalışma hayatında meslek hastalığı ve iş kazası meydana gelmeden önce önlenmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması becerisi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Uzaktan anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Güvenlik Kültürü ve İş Sağlığı ve Güvenliği. Temel kavramlar, amacı ve önemi
2. Hafta  İş Hukukunda Temel İlkeler ve İş Sağlığı ve Güvenliğinin Yeri
3. Hafta  İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı
4. Hafta  Çalışma Ortamı GözetimiİSG Hizmetleri
5. Hafta  İş Sağlığı Güvenliğinde Etik İSG Yönetim Sistemleri
6. Hafta  Vardiyalı Çalışma ve Gece Çalışması Çalışma Yaşamında Özel Risk Grupları
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  İş Kazaları Meslek Hastalıkları ve Sağlık Gözetimi
9. Hafta  Korunma Politikaları ve Temel Yöntemler - Kişisel Koruyucu Donanımlar - Sağlık ve Güvenlik İşaretleri
10. Hafta  Acil Durum Yönetimi ve İlk Yardım
11. Hafta  İş Hijyeni ve İş Yerinde Tehlikeler İş Ortamında Tehlikeler (Ortam, Mekanik, Elektrik vb.)
12. Hafta  Fiziksel Risk Etmenleri Ergonomik Risk Etmenleri
13. Hafta  Biyolojik Risk Etmenleri Kimyasal Risk Etmenleri
14. Hafta  FİNAL
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimyanın teori ve uygulamalarında temel kavramları kazanabilme ve gerekli bağlantıları kurabilmeX
2
Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini kimyada kullanabilme.X
3
Kimya ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problem çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak problem çözme.X
4
Kimya literatürünü takip edip kullanabilme ve kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini sözlü ya da yazılı olarak aktarabilme.
5
Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme.
6
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olabilme.X
7
Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını sağlamak için, ulusal ve uluslar arası sorunlara kimya yönünden çözüm arayabilme.X
8
Kimyasal teknolojiyi, eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme.X
9
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.X
10
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullabilmekX
11
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
12
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
13
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özcan YALÇINKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/oyalcinkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (oyalcinkaya@gazi.edu.tr)