GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II/FİZ4147
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fizikte kullanılan sayısal yöntemler hakkında öğrencilere temel bilgi vermek.
Python dilini ve bilimsel araştırma ile ilgili kütüphanelerini anlatarak, bu dilin öğrenilmesini sağlamak.
Teorik olarak işlenilen konuların hesapsal çalışmalarla desteklemek dersin başlıca amacıdır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Python programlama diline giriş (İsimler, Sayısal veri türleri, işlemciler)
2. Hafta  Python programlama diline giriş (Döngüler, Kontrol yapıları,okuma yazma, grafik)
3. Hafta  Sayısal hesabın özellikleri
4. Hafta  Sayısal türev
5. Hafta  Sayısal integral
6. Hafta  Kök bulma
7. Hafta  Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri
8. Hafta  Ara Sınav, Çeşitli fiziksel sistem çözümlerine uygulamalar
9. Hafta  Özdeğer problemleri
10. Hafta  Schrödinger denkleminin sayısal çözümleri
11. Hafta  Matrisler ve Lineer denklem sistemleri
12. Hafta  Rastgele sayı üretimi ve Monte Carlo yönteminin genel yapısı
13. Hafta  Ising modelinin Monte Carlo yöntemiyle simulasyonu
14. Hafta  Rastgele yürüyüş ve difüzyon problemi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
5
0
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
0
0
 Sunum
1
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Karşılaştığı olayları fizik açısından değerlendirebilme.X
2
Deneysel pratikliği geliştirme.X
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.X
4
Güncel problemleri fiziksel düşünceyle analiz etme.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenme.X
6
Fizik ve Matematik arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirme.X
7
Fizikle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirme.X
8
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
9
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişiliğe sahip olma.X
10
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olma.X
11
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetine sahip olma.X
12
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sefer Bora LİŞESİVDİN , Prof. Dr. Gökay UĞUR , Prof. Dr. Bülent KUTLU , Prof. Dr. Ergün KASAP , Prof. Dr. Mustafa Kemal ÖZTÜRK , 6. Doç. Dr. Mustafa Hicabi BÖLÜKDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()