GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PATENT HAZIRLAMA TEKNİKLERİ/FİZ449
Dersin Adı: PATENT HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Raşit AHISKA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahiska
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahiska@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Buluş ve yaratıcı düşünce kabiliyeti geliştirilmesi. Buluş çeşitlerinin öğretilmesi. Buluş tekniklerinin öğrenilmesi. Patentin tanımının verilmesi. Pa








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Buluş nedir? Buluşun tanımı. Buluş süreci ve aşamaları.
2. Hafta  Düşüncenin aşamları. Hazırlık. Çaba.
3. Hafta  Beyin fırtınası tanım. Dört yol gösterici unsur. Beyin fırtınası kademleri.
4. Hafta  Ferdi beyin fırtınası. Ortak beyin fırtınası.
5. Hafta  Morfolojik analiz yöntemi. Görevi. Kullanılması.
6. Hafta  Psikolojik eylemsizliği. Bulüş yapmada rolü.
7. Hafta  Patent nedir? Patent çeşitleri.
8. Hafta  Patent hazırlama teknikleri.
9. Hafta  Patentte dilekçe ve tarifname.
10. Hafta  Patentte özet ve istemler. Patentte şekil ve kaynaklar.
11. Hafta  Vize sınavı
12. Hafta  Türk patent kanunu.
13. Hafta  Uluslararası patent kanunu
14. Hafta  Uluslararası patent hazırlama teknikleri
15. Hafta  Türk patent enstitüsü ve diğer ülkelerin patent ofisleri.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Öğretim elemanı ders notları. 2. G. Altsuller, (2010) CRC Handbook ,The Invention Algoritm.TRIZ,systematic Innovation and Technical Creative And Suddenly the Inventor Appeared. 3. G. Alsuller, L. Shulyak, (2011) CRC Handbook TRIZ, the theory of Inventive problem Solving. 4. Hill.P., Proje yapmasının bilimi ve sanatı. Yayın. Mir, Moskova 1973
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X