GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK I/MAT101
Dersin Adı: MATEMATİK I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fonksiyon tanımını ve bazı özel fonksiyonları tanımlayabilir.
Fonksiyonların limitini ve bazı özel trigonometrik fonksiyonların limitini hesaplayabilir.
Fonksiyonların türevini alabilir.
Mutlak ve yerel ekstremumlar, maksimum—minimum problemlerini çözebilir.
Bazı özel fonksiyonların belirli ve belirsiz integrallerini alabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kümeler, Reel sayılar, aralıklar, eşitsizlikler, komşuluklar, koordinatlar
2. Hafta  Fonksiyonlar: Fonksiyonun tanımı, tanım ve görüntü kümeleri, 1-1, örten fonksiyonların tanımı, ters fonksiyonun bulunması, fonksiyonların bileşkesi.
3. Hafta  Özel Fonksiyonlar: Rasyonel, irrasyonel, trigonometric, ters trigonometrik üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların tanımları.
4. Hafta  Fonksiyonlarda Limit: Limit tanımı, sağ ve sol limitler,limitlerle ilgili temel teoremler, bazı özel ve trigonometrik fonksiyonların limiti.
5. Hafta  Fonksiyonlarda Süreklilik: Sürekliliğin tanımı sürekli fonksiyonlarla ilgili teoremler, Süreksizlikler ve çeşitleri.
6. Hafta  Türev Kavramı : Türevin tanımı ve varlığı, türev kuralları, bileşke ve ters fonksiyonun türevi, trigonometrik fonksiyonların türevi.
7. Hafta  Üstel,logaritmik,hiperbolik ve ters hiperbolik, kapalı ve parametrik fonksiyonların türevi,yüksek mertebeden türevler.
8. Hafta  Ara Sınav; Türevin Uygulamaları : Türevin geometrik anlamı, mutlak ve yerel ekstremumlar, maksimum—minimum problemleri.
9. Hafta  Türevin fiziksel anlamı, konkavlık, Rolle ve ortalama değer teoremleri. L`Hospital kuralı ile belirsizliklerin giderilmesi. Bir eğrinin asimtotları.
10. Hafta  Grafik Çizimleri: Rasyonel, irrasyonel, üstel logaritmik, trigonometrik, hiperbolik parametrik fonksiyonların grafikleri. hiperbolik Fonksiyonlar
11. Hafta  Riemann İntegralinin Tanımı ve Özellikleri
12. Hafta  Belirsiz İntegraller : bir fonksiyonun diferensiyeli, belirsiz integralin tanımı, özellikleri, temel integrasyon formülleri,
13. Hafta  İntegral Alma Yöntemleri: Değişken değiştirme, kısmi integrasyon.
14. Hafta  Rasyonel kesirler, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonların integrali. bazı özel değişken değiştirmeler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
11
4
44
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
4
44
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
156
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Karşılaştığı olayları fizik açısından değerlendirebilme.
2
Deneysel pratikliği geliştirme.
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
4
Güncel problemleri fiziksel düşünceyle analiz etme.
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenme.
6
Fizik ve Matematik arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirme.
7
Fizikle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirme.
8
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesi
9
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişiliğe sahip olma.
10
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olma.
11
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetine sahip olma.
12
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirme.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Matematik Bölümü Öğretim Üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://matematik.gazi.edu.tr/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fefmatematik@gazi.edu.tr)