GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ DİL BECERİLERİ I/ENG401
Dersin Adı: İLERİ DİL BECERİLERİ I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Akademik konularla ilgili raporlama yapabileceklerdir.
Akademik konulara ilişkin sözlü sunumlar hazırlayıp bunları etkili dil becerileriyle sunabileceklerdir.
Kendi alanlarına yönelik araştırma yapabilecek ve bu araştırmanın bulgularını hem yazılı hem de sözel olarak paylaşabileceklerdir.
Akademik İngilizce sözel ve yazılı metinlerde gerçek ve fikir arasındaki ayrımı fark edebileceklerdir.
Sunuyu oluşturan bölümler arasında akıcı geçişler sağlanması ve beden dilinin etkili bir şekilde kullanılması gibi temel teknik ve becerilerin kullanabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Ön izleme, Detaylı bilgi için okuma, Ana fikir için okuma
2. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması II (Metinde ima edilen bilgileri bulma, Çeşitli strateji ve teknik kullanarak metni anlama)
3. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Ana fikir için dinleme, Detaylı bilgi için dinleme, Bir metindeki sebep- sonuç ilişkisini ayırt edebi
4. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması II (Metinde ima edilen bilgileri bulma)
5. Hafta  Paragraf türleriyle ilgili çalışma (Descriptive Paragraph, Narrative Paragraph)
6. Hafta  Paragraf türleriyle ilgili çalışma II (Expository Paragraph, Persuasive Paragraph)
7. Hafta  Bir konu hakkında tartışma ve söyleşilere katılma çalışması (Expressing an opinion, Asking for clarification, Asking questions, debating)
8. Hafta  Belirli konularda kısa sunumlar yapma (Using certain strategies, preparing effective note cards) 9. ARA SINAV- Akademik İngilizce okuma metin çal
9. Hafta  ARA SINAV- Akademik İngilizce okuma metin çalışması III
10. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması III (Metnin ana hatlarını özetleme, Bir metinde sebep-sonuç ilişkisini anlama, Bilinmeyen kelimeleri an
11. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması III ( Bir metindeki sebep-sonuç ilişkisini ayırt edebilme, Metnin ana hatlarını özetleme)
12. Hafta  Paragraf türleriyle ilgili çalışma III (Cause & Effect Paragraph, Reaction Paragraph)
13. Hafta  Fotoğraf/Resim/Tablo/Şekil üzerine konuşma yapma, Grafik düzenleyicilerini kullanma, Not alma teknikleri
14. Hafta  ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Karşılaştığı olayları fizik açısından değerlendirebilme.
2
Deneysel pratikliği geliştirme.
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
4
Güncel problemleri fiziksel düşünceyle analiz etme.
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenme.
6
Fizik ve Matematik arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirme.
7
Fizikle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirme.
8
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesi
9
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişiliğe sahip olma.
10
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olma.
11
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetine sahip olma.
12
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirme.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)