GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FUZZY TOPOLOJİ/MAT- 428
Dersin Adı: FUZZY TOPOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Cemil YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/cyildiz/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   cyildiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fuzzy küme kavramını öğrenir.
Klasık kümelerle karşılaştırır.
Fuzzy topolojisini öğrenir.
Klasıktopoloji ile karşılaştırır.
Dünyaya bakışı değişir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fuzzy Mantık
2. Hafta  Fuzzy Mantık
3. Hafta  Fuzzy küme,fuzzy nokta ve fuzzy küme işlemleri
4. Hafta   Fuzzy topolojik uzay ve fuzzy altuzay
5. Hafta   Fuzzy topolojik uzay ve fuzzy altuzay
6. Hafta  Fuzzy topolojik uzayda komşuluklar ve Q-komşuluklar
7. Hafta  Fuzzy topolojik uzayda taban ve alt taban
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Fuzzy topolojik uzayda taban ve alt taban
10. Hafta   I. ve II. sayılabilme aksiyomları
11. Hafta   Değme, yiğilma ve kapanışlar
12. Hafta   Değme, yiğilma ve kapanışlar
13. Hafta   Fuzzy uzaylarında süreklilik
14. Hafta   Fuzzy uzaylarında süreklilik
15. Hafta   Fuzzy uzaylarında süreklilik
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Fuzzy Topology,Liu Ying-Ming,Luo Mao-Kang,(1997)World Sci. Publishing Co.Pte.Ltd.PO Box 128, Farrer Road,Singapore 912805. 2. Fuzzy Topology,N.Pal
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
121
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X