GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİNEMATİK II/MAT- 422
Dersin Adı: KİNEMATİK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Mustafa ÇALIŞKAN, Prof. Dr. Baki KARLIĞA, Prof. Dr. Aysel VANLI, Yrd. Doç. Dr. Mustafa ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/mustafacaliskan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/karliaga, http://websitem.gazi.edu.tr/site/avanli, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozkanm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mustafacaliskan@gazi.edu.tr, karliaga@gazi.edu.tr, avanli@gazi.edu.tr, ozkanm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dual hız, dual ivme, eksen yüzeyleri ve birim dual kürenin hareketinin özeliklerini öğrenir.
Uzaydaki en genel hareketi küresel hareketle takip edebilmeyi öğrenir.
Birim dual küre ve birim dual küre yardımıyla ifade edilen yüzeyleri tanıma ve inceleyebilme becerisini kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Lineer ışın kompleksi
2. Hafta  Lineer doğru kongrüansı
3. Hafta  Dual hız ve dual ivme
4. Hafta  Eksen yüzeyleri
5. Hafta  Bir doğrunun yörünge yüzeyi
6. Hafta  Bir dual noktanın yörüngesinin elemanları
7. Hafta  Kanonik izafe sistemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Birim dual kürenin hareketi
10. Hafta  Kapalı regle yüzeyin integral değişmezleri
11. Hafta  Dual açılım açısı
12. Hafta  Dual açılım açısı
13. Hafta  Holditch teoremi
14. Hafta  Steiner teoremi
15. Hafta  Genelleştirmeler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983. 2) Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997. 3) Karger, A., Novak, J., Space Kinematics and Lie Groups, Gordon and Breach Science Publisher, 1985. 4) Dixon, G. Division Algebras: Octonions, Quaternions, Complex Numbers and Algebraic Design of Physics, Kluwer Academic Publisher, 1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
7
1
7
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X