GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ II/MAT- 414
Dersin Adı: FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Adil MISIR, Doç. Dr. Mustafa Fahri AKTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/adilm/academic, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfahri/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  adilm@gazi.edu.tr, mfahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kararlılık Teorisi ve Lineer sistemlerin kararlığına ilişkin temel kavramları öğrenebilme.
Faz düzleminin analizini öğrenebilme.
Fark denklemlerinin asimptotik davranışını ve Temel kavramları öğrenebilme.
Salınımlılık Teorisi: Üç terimli fark denklemlerini öğrenebilme.
Self-Adjoint ikinci basamaktan denklemleri öğrenebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kararlılık Teorisi; Lineer sistemlerin kararlığ
2. Hafta  Lineer sistemlerin kararlığı
3. Hafta  Skaler denklemler
4. Hafta  Faz düzleminin analizi
5. Hafta  Lineer yaklaşımın kararlılığı
6. Hafta  Fark denklemlerinin asimptotik davranışı: Temel kavramlar
7. Hafta  Poincare Teoremi
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  İkinci basamaktan fark denklemleri
10. Hafta  Asimptotik köşegen sistemler
11. Hafta  Yüksek basamaktan fark denklemleri
12. Hafta  Lineer olmayan fark denklemleri
13. Hafta  Salınımlılık Teorisi: Üç terimli fark denklemleri
14. Hafta  Lineer olmayan fark denklemleri
15. Hafta  Self-Adjoint ikinci basamaktan denklemler
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   -Bereketoğlu H., Fark Denklemleri. -Saber N.E., An Introduction to Difference Equations. -Peterson A.C., Kelley W.G, Difference Equations.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Öğrencinin derse aktif katılmasını sağlama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X