GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİNAMİK SİSTEMLER II/MAT- 332
Dersin Adı: DİNAMİK SİSTEMLER II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr Meryem KAYA , Yrd. Doç. Dr. Ülkü Dinlemez
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/meryemk,http://websitem.gazi.edu.tr/site/ulku
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meryemk@gazi.edu.tr,ulku@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lineer ve Lineer olmayan diferensiyel denklemler teorisini öğrenmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  " Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Mat 203 Diferensiyel DenklemlerI, Mat 204 Diferensiyel Denklemler II derslerini önceden almış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Lineer diferensiyel denklem sistemlerinin varlık ve tekliği
2. Hafta  Lineer diferensiyel denklem sistemleri için kritik noktalar ve kararlılık
3. Hafta  Lineer olmayan diferensiyel denklem sistemlerinin kritik noktaları, Lyapunov yöntemi
4. Hafta  Kararlılık
5. Hafta  Periyodik çözümler
6. Hafta  Çatallanma
7. Hafta  Dinamik sistemlerde kaos
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Çekiciler
10. Hafta  Lorenz Denklemleri
11. Hafta  Lineer olmayan mekanik sistemler
12. Hafta  Çevre modelleri
13. Hafta  Van der Pol Denklemleri
14. Hafta  Faz portreleri
15. Hafta  Faz portrelerine devam
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  "1.Edwards C. Henry,Penney David E. Differential Equations and and Boundary value problems computer and modelling, Prentice Hall,2000. 2.Boyce E.W., Dipirima R.C. Elementary Differential equations and Boundary value problems, John Wiley and Sons, 1986. "
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
23
23
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X