GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİF. DENKLEMLERİN NÜMERİK ÇÖZÜMLERİ/MAT- 330
Dersin Adı: DİF. DENKLEMLERİN NÜMERİK ÇÖZÜMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fatma AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda adi türevli diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri öğrenilmiş olacaktır.
Bu kursta öğrenilen bilgiler öğrencilerin ufuklarını genişletmede yardımcı olacaktır.
Matematiğin, analiz cebir gibi diğer branşlarıyla ders içeriklerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Bilgisayarda program yapma ve algoritma hazırlama konularında öğrenci bilgilendirilir.
Öğrenciyi yüksek lisans düzeyine hazırlar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Adi Diferansiyel Denklemler
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Hatalar ve Bilgisayar Aritmetiği
2. Hafta  Euler ve Modifiye Euler Metodu
3. Hafta  Runge Kutta Metotları ve elde edilişleri
4. Hafta  Runge Kutta Metotları ve elde edilişleri
5. Hafta  Çok adımlı Metotlar
6. Hafta  Milne Metodu
7. Hafta  Adams Moulton Metodu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yakınsama Kriterleri
10. Hafta  Yüksek Mertebeden Denklemlerin Yaklaşık Çözümleri
11. Hafta  Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Yaklaşık Çözüm Yöntemleri
12. Hafta  Metotların Karşılaştırılması ve Bilgisayar Uygulamaları
13. Hafta  Başlangıç Değer Problemleri
14. Hafta  Sınır Değer Problemleri: Sonlu Farklar
15. Hafta  Sınır Değer Problemleri: Sonlu Elemanlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Applied Numerical Analysis; Curtis, F Gerald, Patrick O. Wheatley; Addison-Wesley Publishing, 2)Nümerik Analiz, Doç. Dr. Ömer Akın, Ankara Üniv 1)Applied Numerical Analysis; Curtis, F Gerald, Patrick O. Wheatley; Addison-Wesley Publishing, 2)Nümerik Analiz, Doç. Dr. Ömer Akın, Ankara Üniv
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
7
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X