GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK TARİHİ II/MAT- 216
Dersin Adı: MATEMATİK TARİHİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. NURHAYAT İSPİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/nispir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nispir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik kavramlarının doğuşu ve gelişimi hakkında bakış açısı edinir.
Mısır,Çin,Maya, hint matematiğindeki tarihsel gelişimleri öğrenir
Matematiğin gelişiminde katkıları olan Türk İslam matematikçilerini ve diğer matematikçileri tanıma
19. ve 20. yüzyıl matematikçilerini ve kadın matematikçileri tanır
20 yy da matematikte gelişmeler; Teknoloji, biyoloji, finans vs alanlarında matematiğin uygulamalarını öğrenir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bilim Tarihinde Matematik, Matematiğin Önemi, Matematiğin Bilimler İçindeki Yeri,
2. Hafta  Matematik Tarihinde Bilgi Kaynakları Matematiğin Sınıflandırılması
3. Hafta   Mısır ve Mezopotamya Babil Matematiği,
4. Hafta  Hint, Çin Maya Matematiği.bu dönem matematikçileri ve eserleri
5. Hafta   Yunan Matematiği, Cebir, Geometri,Trigonometrinin Tarihsel Gelişimi
6. Hafta   İslam medeniyetinde matematiğin gelişimi
7. Hafta  Türk İslam Matematikçileri, Türk-İslam Dünyası'nda Cebir, Geometri, Trigonometri
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Türk İslam Matematikçileri, islam matematiğinin batı dünyasına etkileri
10. Hafta  Batıya matematiğin girişi ve gelişimi
11. Hafta  17. 18. yy matematikçileri
12. Hafta  19.yy matematikçileri,Klasik Matematik Dönemi , Modern Matematik Çağı
13. Hafta  Kadın matematikçiler
14. Hafta  20 yy da matematikte gelişmeler; Teknoloji, biyoloji, finans vs alanlarında matematik Ödevlerin sunumu
15. Hafta  Ödevlerin sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Ali Dönmez, Matematiğin öyküsü ve serüveni,1-11.Cilt,2002. 2.Kısa Matematik Tarihi, Dirk J. Struik, Doruk, 2002 3.) Matematiğin Tarihi, Richard Mankiewicz, Güncel, 2002 4.) Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli,2012,matematik tarihi Florian Cajori 2015, Matematik Tarihi MarcelBoll 2014
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X