GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA/MAT- 116
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fatma AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fayaz@gazi.edu.tr, mfahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Programlama öncesi algoritma ve akış şemalarını tasarlayabilme.
C programlamanin temel kavramlarını öğrenebilme.
Değişkenlere yakından bakma ve aritmetik operatörler, Mantıksal operatörlerle basit C kodlarinin hazırlanabilmesi.
Döngüleri öğrenme.
Bir programlama dili ile problem çözebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada gerektirdiği başka bir ders bulunmamaktadırr.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Algoritma ve Programlama ile ilgili Temel Kavram, Kural ve Özellikler
2. Hafta  Akış Şemaları
3. Hafta  Değişken Kavramı ve Atama İşlemleri
4. Hafta  Aritmetik İşlemler
5. Hafta   Algoritma Örnekleri
6. Hafta  Karşılaştırma Operatörleri
7. Hafta  Döngü İşlemleri (for döngüsü, do while döngüsü, while döngüsü)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tek Boyutlu Diziler
10. Hafta  İki Boyutlu Diziler
11. Hafta  Sıralama Algoritmaları
12. Hafta  Karşılaştırma Algoritmaları
13. Hafta  Bir Boyutlu Karakter Dizileri
14. Hafta  İki Boyutlu Karakter Dizileri
15. Hafta  Örnekler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  C Programlama Dili, Selçuk Alp,Arzu Kilitçi, Umuttepe Yayınları 2015 Teach yourself C, Herbert Schild, Osborne Mc Graw Hill, 1990
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
5
 Uygulama
2
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
9
2
18
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X